Hur få RENA golv?
Vi är en barnfamilj som bor på landet. Katt och hund finns. Jag har i flera år jobbat som lokalvårdare men är nu arbetsledare och städar inte själv. Däremot vet jag hur man gör så därför är det pinsamt att ha så smutsiga golv.
Golven lades in för två år sedan så det är inte gamla golv.
Dammsuger 2-5 ggr om dagen. Våttorkar 1 gång om dagen, men i köket blir det efter varje måltid då vi har en 6-månaders som kladdar ner.
Hunden torkas av efter varje promenad. Ingen går in med skor på.
Har testat de redskap och produkter som används på jobbet och som får rent hos andra men det blir inte rent här.
Wileda, ångmopp, knäskurat med rotborste... Ändå blir det svart på vita strumpor och vi kan inte ha ljusa kläder på bebisen som kryper för det blir bruna fläckar trots att det är nyskurat.
Byter vatten och trasor i varje rum. Till golven rekommenderas kallt vatten och mild såpa men det gör verkligen inte rent. Ångmoppen får heller inte rent.
Har provat med diverse lösningsmedel och även ren ättika för att se om det hjälper men ändå blir det inte bra.
Funderar på om golven släpper färg så jag hittade en oöppnad förpackning av det golv vi lade in och torkade med en trasa. Visst blev det lite brunt då. Men ska det vara så när man betalat dyrt för ett kvalitetsgolv? Tror ändå inte att det är golvet i sig som släpper ifrån sig då vi har ett annat golv på övervåningen och även där är det problem om än inte lika mycket vilket är rimligt då övervåningen inte används på samma sätt.
Någon som har tips?