• Äldre 6 Jul 17:05
    2378 visningar
    5 svar
    5
    2378

    nedlåtande släcktingar

    Jag har ett problem med en släckting, min farfar som är 90 år behandlar mig som en påse skit, jag kritiseras för allt och ingenting jag gör är någonsin bra. detta blir bara verre för min del då han behandlar mina syskon och kusiner som att de vore änglar. jag har inget minne utav att han någonsin varit en bra farfar som uppmuntrar ens drömmar, allt jag kan komma ihåg är att det jag vill med mitt liv inte duger och är ingenting man kan hålla på med. är det fel att önska att han ska trilla av pinn nu? jag orkar inte änns se honom på avstånd, jag har sedan många år undvikit att träffa honom, genom att vara upptagen med annat när släkten ska samlas på olika middagar o.s.v.
    nu är jag dessutom gravid med hans första barnbarns barn, och ska jag vara ärlig vill jag inte änns att han ska vara i samma rum som mitt barn, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden nedlåtande släcktingar
  • Äldre 6 Jul 17:21
    #1

    Men om du inte umgåtts med honom sista åren är det väl bara att fortsätta på samma linje.

    Han är 90 år, det är väl knappast så att han kommer vara förste barnvakt om man säger. Det styr du ju själv.

  • Äldre 6 Jul 17:55
    #2

    jag har inte helt kunnat undvika honom, vi bor grannar halva året så man stöter på honom någon gång i veckan, bara för att jag inte vill träffa honom så blir det inte alltid så... och nej jag skulle aldrig låta honom vara barnvakt, men då är det åter igen problemet att man stöter på honom oplanerat och när mitt barn kommit så vill jag inte att han änns ska få se hen...

  • Äldre 6 Jul 20:07
    #3

    Men om du nu inte tål gubben, varför har du valt att bo granne med honom?

  • Äldre 6 Jul 20:50
    #4

    Vad är det du vill med ditt liv som han inte tycker om?

  • Äldre 6 Jul 21:23
    #5
    Sysster skrev 2017-07-06 17:55:10 följande:

    jag har inte helt kunnat undvika honom, vi bor grannar halva året så man stöter på honom någon gång i veckan, bara för att jag inte vill träffa honom så blir det inte alltid så... och nej jag skulle aldrig låta honom vara barnvakt, men då är det åter igen problemet att man stöter på honom oplanerat och när mitt barn kommit så vill jag inte att han änns ska få se hen...


    Du skriver att han behandlar dina syskon o kusiner som änglar. Bara dig han tycks ogilla? Och detta pga val du gjort med ditt liv som han ogillar och inte accepterar? Var ärlig, säg det tillbaka! Säg att då han inte accepterar dig vill du inte ha honom omkring ditt barn. Att det är hans attityd som ställer till det.

    Flytta. Vem säger att du måste bo granne halva året?
Svar på tråden nedlåtande släcktingar