Oklar VUL v.8
Hej.
Jag och sambon väntar första barnet och vi är superlyckliga men hittills har vi stött på en del orosmoment dessvärre så jag tänkte om någon har liknande erfarenhet eller bara kan komma med något uppmuntrande till en supernervös blivande mamma som bara vill njuta av graviditeten. Gjorde ett tidigt VUL redan i vecka 5 (4+3) då jag fick fragminsprutor som jag ska ta varje dag pga ökad risk för blodproppar då jag har haft 6 stycken samtidigt i vadmuskeln. Dem upptäckte då att jag hade en hjärtformad livmoder med en liten skiljevägg men med en livmodertapp. Barnet sitter i vänstra hålrummet. Barnmorskan berättade att det inte var någon fara men att jag eventuellt kommer föda tidigare. Var tillbaka igår. Är nu i vecka 8 (7+4).
Barnmorskan tyckte sig se något konstigt då och hämtade en kollega. Dom stora och spekulerade en hel del och där satt jag i stolen och tårar rann. Tillslut frågade jag vad ett var i ren frustration och rädsla och fick till svar att " det behöver absolut inte vara något men det kan vara 1) död tvilling som ligger nära 2) missbildning 3) att en del av ett annat foster växer på barnet. Är det någon som upplevt liknande och vad kan man ens se för missbildning i vecka 8 när det inte är större än 12mm? Däremot sågs friska hjärtslag så lille vännen lever för fullt. Kan det eventuellt vara en tvilling som ligger bakom, men då jag har 2 hålrum som är mindre kanske inte det fostret kan ta sig fram och göra sig synligt? Eller ska man vara livrädd fram tills nästa VUL den 7/8? Tacksam för svar eller tröst ????