• Smultron93

Knytkalas! Hjälp!

Hej! Jag ska på Knytkalas ikväll och har tänkt göra en potatissallad. Jag har aldrig varit på Knytkalas förut så har igen aning hur mycket potatissallad jag ska göra. På knytkalas har ju alla (15 personer) har ju med sig varsin maträtt/efterrätt.

För hur många personer (enligt vänliga recept) bör jag göra?

• Svar på tråden Knytkalas! Hjälp!
  • Carambolan

Jag hade gjort 8-10 portioner. Troligen mer än vad som går åt om alla 15 har med sig varsin maträtt, men inte värt att snåla på potatis

• Farfallos

Om alla tar med sig den mängd av en sak som man skulle bli riktigt mätt på om man åt upp allt själv så räcker det till alla, men det kan se lite lite ut. Men är det 15 personer som alla ska ha med sig något som räcker till alla så blir det åt h*vete för mycket. man har kanske fem grejer på sin tallrik (typ kött, potatis, sallad, någon röra, någon röra), så det blir liksom tre gånger mer än vad som behövs om alla gör så att det ska räcka till 15.

...men det kanske är någon som fixar bröd, förrätt, efterrätt och dricka, så då jämnar det ju ut sig lite. 

• Lena

Är det en buffé med många olika rätter eller delar ni bara på vanliga middagstillbehör?

Svar på tråden Knytkalas! Hjälp!