• Anonym (Blir knäpp!)

Att älska nån men vill ha sex med andra!

Behöver nog mest skriva av mig, men oxå gärna bolla med andra. Pallar inte med mig själv mer.

Har varit tillsammans med min gubbe över tio år och vi har barn ihop. Jag älskar honom väldigt mycket, vi har alltid kul ihop och jag mår så bra med honom. Han är min stora trygghet i livet. Men har det senaste halvåret varit så galet intresserad av att träffa andra män för sex, inget annat än sex. 
    Har hela tiden haft en öppen kommunikation med min sambo om detta och föreslagit öppet förhållande. Till en början verkade han intresserad av tanken, men tids nog sa han att han absolut inte ville. Jag kan tillägga att jag har chattat med andra män under dessa månader men aldrig träffat nån. Och vart ärlig om detta till sambon.
    Så i flera månader nu har vårt förhållande vart otroligt stormigt och det har dessutom vart slut mellan oss några veckor, eftersom jag inte kan släppa tanken på att få leka av mig lite trots mina starka känslor för honom. Men lovat nu att jag ska försöka släppa det så vi kan fortsätta ihop, men det går fasen inte. Får panik över tanken att jag bara ska ha sex med min sambo resten av mitt liv! Tänker att jag lever bara en gång och jag kan dö imorgon, så tanken på att vara otrogen finns hela tiden, men jag har ett samvete som tur är! Dessutom är jag sämst på att ljuga så det skulle inte funka ändå.

Jag jobbar på att få bort mina tankar om andra HELA tiden.
    Nej jag har inte varit otrogen eller vart med någon trots att det vart slut.
    Jag älskar honom och vill leva med honom.
    Ja, vi har sex.
    Ja, vi exprementerar i sängen, men känner mig inte nöjd, dessutom har jag fått svårare att komma ihop med han nu. 

Kan nån bara säga hur fasen jag ska tänka, säga, göra..vafasen som helst för jag kommer inte fram till nå vettigt alls. Puss!

• Svar på tråden Att älska nån men vill ha sex med andra!
  • Smecker

Tycker det är viktigt att du fortsätter ha dialogen med din man om det hela. Det är ju uppenbarligen ett väldigt stort behov du har. Relationen lär sannoligt ta slut om det fortsätter såhär.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Blir knäpp!)
    Smecker skrev 2017-07-08 12:56:18 följande:

Tycker det är viktigt att du fortsätter ha dialogen med din man om det hela. Det är ju uppenbarligen ett väldigt stort behov du har. Relationen lär sannoligt ta slut om det fortsätter såhär.

Försöker verkligen göra det men han tycker det är för jobbigt, så han svarar mig knappt när jag tar upp det. Han tror att det är han det är är fel på, vilket det absolut inte är och har både sagt och bevisat det..men förstår juh, är inte född igår! 
  • Tecum

Jag tror tvärtom att du måste försöka släppa det helt om du vill fortsätta relationen. Din man är inte intresserad av frikort eller öppen relation och ju mer du talar om det, desto mer anti blir han. Ett bra sätt att ta död på relationen och sen kunna skylla på honom, om det är vad du vill...

Men hur du ska göra för att få bort tankarna vet jag inte, tyvärr. Ärligt talat är jag tveksam till er framtid tillsammans.

• Smecker
    Anonym (Blir knäpp!) skrev 2017-07-08 13:04:42 följande:
    Försöker verkligen göra det men han tycker det är för jobbigt, så han svarar mig knappt när jag tar upp det. Han tror att det är han det är är fel på, vilket det absolut inte är och har både sagt och bevisat det..men förstår juh, är inte född igår! 
    Som sagt, fortsätter ni som ni gjort hittills så lär det ta slut. Då är det mest frågan om på vilket sätt det tar slut, med en smäll eller med ett sansat samtal.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Blir knäpp!) skrev 2017-07-08 12:25:43 följande:

Jag älskar honom och vill leva med honom.

Ja, vi har sex.

Ja, vi exprementerar i sängen, men känner mig inte nöjd, dessutom har jag fått svårare att komma ihop med han nu. 

Jag försöker förstå här och fastnar lite på dessa rader du skrivit och vill kolla med dig.

Vad känner du dig, mer specificerat, inte nöjd med i sexet, är det någonting en annan man kan ersätta? Du skriver att du har svårare att komma ihop med honom NU. Kan det vara ett resultat av min första fråga?
  • Leostar

Detta är tankar som bara växer o växer, sånt är svårt att jobba bort på egen hand.

Mitt förslag är att ta hjälp om du vill jobba bort det.

• Anonym (En kille)

Hej!

Jag gissar på att du kommit in i åldern för "The sex surge". 

Läs mer om det på joannameriwether.com/sex-surge/ 

Om teorin stämmer är du någonstans mellan 33-53år där jag tror medelåldern är ca 40-43 år. 

Det är en hormonell fas som vissa tjejer/kvinnor kommer in i. Andra kvinnor får totalt motsatt effekt och tappar all sexlust i denna ålder. Andra märker ingen skillnad alls. 

När man läser på olika engelska och svenska forum där kvinnor som upplevt eller upplever denna fas skriver så är den ofta som mest extrem i 2-3 år innan den lugnar ner sig. Men den kan hålla i sig på en något lägre men fortsatt klart förhöjd nivå i 8-10 år tills menopaus. Vid menopaus har en del kvar ett lagom sex-sug och för andra dör det helt. 

Om du går emot din man och surfar på dina lustar kan det vara något du får ångra resten av livet när denna fasen har lagt sig. 

Att få hans tillåtelse att testa sex med andra män på egen hand låter som en återvändsgränd. Många män som skriver på detta forum skulle tycka att det var jätteupphetsande men uppenbarligen inte din man. 

Det du eventuellt kan få till är om han kan tända på idén att börja med swinging tillsammans och på lika villkor. Då får ni träffa par för partnerbyte med mera där även han får testa andra kvinnor när du testar deras män. 

Nyckelorden är tillsammans och på lika villkor. Om du inte kan acceptera det får du nog snällt hålla ut tills denna fasen är över. Eller så kommer du sitta bitter och sakna ditt livs kärlek när sexlusten har ebbat ut efter menopausen. 

• Anonym (keep it up)

Sympatiserar med att du inte är nöjd i sängen, det blir ju så jäkla tråkigt då!! Sympatiserar absolut med känslan att vilja ha sex med andra när man känner att man snart ger upp, men att hitta nån som är "bra i sängen" och som man även älskar det är ett jädrans lotto!! Så jag tror inte att gräset är särskilt grönare på andra sidan utan att du måste testköra ett större antal män först, vilket säkert inte känns så lockande! Tyvärr begriper många män inte det där hur kvinnokroppen är konstruerad, hur mkt man än försöker förklara!!

DOCK så är en lång relation med nån man älskar jäkligt värdefull, så tappa inte hoppet helt - försök hitta nån väg där din kropp kan få sitt (med din man alltså) och fortsätt att experimentera och försöka få honom att fatta!! Tror dock inte att din man känner sig mer motiverad att fortsätta hitta gemensamma sexuella intressen om du kommunicerar med andra män samtidigt - även om han inte säger det! Och du kan väl knappast känna att det är okej att han tycker det är okej?? Kanske hade det varit bättre om han ryat till och blivit lite arg o svartis och tagit tag i sex-saken istället?? Nåja, ge upp det där med grönare gräs och fokusera på din älskade gubbe, så länge det är honom du älskar - allt annat känns väl mest som att dra ut på det svåra i att bryta upp??

• Ben66

Hej TS.

Jag har tyvärr samma känsla som dig.

Ska jag bara ha sex med min fru resten av mitt liv?

Jag pratade med henne om ett öppet förhållande för ca 3 år sedan och det har resulterat i ett sexlöst liv under 5 år. Jag fick nydligen veta att det var denna fråga som gjorde att hon tappat sexlusten till 100%

Mitt råd är att inte ta upp detta med öppet förhållande någon mer gång om du verkligen vill leva med din man.

Har du legat med många män innan du träffade honom?

Det jag själv saknar är att fått möjlighet "att leka av mig"

under min tonår och fram till mitt nuvarande förhållande.

Det är jobbigt att vilja ha sex och njuta av nya människor, men det finns bara två val för oss. Stanna och ta det för vad det är eller lämna och hoppas på många sexmöten.

• Anonym (keep it up)
    Anonym (En kille) skrev 2017-07-08 15:01:36 följande:

Hej!

Jag gissar på att du kommit in i åldern för "The sex surge". 

Läs mer om det på joannameriwether.com/sex-surge/ 

Om teorin stämmer är du någonstans mellan 33-53år där jag tror medelåldern är ca 40-43 år. 

Det är en hormonell fas som vissa tjejer/kvinnor kommer in i. Andra kvinnor får totalt motsatt effekt och tappar all sexlust i denna ålder. Andra märker ingen skillnad alls. 

När man läser på olika engelska och svenska forum där kvinnor som upplevt eller upplever denna fas skriver så är den ofta som mest extrem i 2-3 år innan den lugnar ner sig. Men den kan hålla i sig på en något lägre men fortsatt klart förhöjd nivå i 8-10 år tills menopaus. Vid menopaus har en del kvar ett lagom sex-sug och för andra dör det helt. 

Om du går emot din man och surfar på dina lustar kan det vara något du får ångra resten av livet när denna fasen har lagt sig. 

Att få hans tillåtelse att testa sex med andra män på egen hand låter som en återvändsgränd. Många män som skriver på detta forum skulle tycka att det var jätteupphetsande men uppenbarligen inte din man. 

Det du eventuellt kan få till är om han kan tända på idén att börja med swinging tillsammans och på lika villkor. Då får ni träffa par för partnerbyte med mera där även han får testa andra kvinnor när du testar deras män. 

Nyckelorden är tillsammans och på lika villkor. Om du inte kan acceptera det får du nog snällt hålla ut tills denna fasen är över. Eller så kommer du sitta bitter och sakna ditt livs kärlek när sexlusten har ebbat ut efter menopausen. 

Dina "rön" motsäger allt som moderna rön säger (har inte tid att hitta länkar). Kvinnan blir snarare mer sexintresserad i medelåldern och efter klimakteriet - rent fysiskt biologiskt, dock kan hormoner ställa till det på andra sätt. Jag är kvinna och känner kvinnor i varierande åldrar och kvinnor på 50+ och vi kvinnor diskuterar ämnet sex inte helt sällan! ;) Yngre kvinnor har ofta fullt upp med småbarn, hus och hem, vilket innebär att yngre kvinnor ofta  generellt känner mindre lust mycket beroende på bristande ork (fysiskt inte biologiskt). Jag tror att de flesta känner till fenomenet "får första barnet och sexet sinar....".

Gällande "äldre" kvinnor - jag lovar att det är inte alls som du beskriver! "Äldre" kvinnor älskar sex (generellt), vilket förklarar det fenomen som bara blir mer o mer vanligt - dvs att "äldre" kvinnor träffar yngre män. Männen får tyvärr ofta avsvalnande potens med stigande ålder och det kan starta redan vid 45-50 när det börjar märkas av - generellt såklart! Med stigande ålder så blir männen tyvärr oxå en aning "sunkiga" med åldern (förlåt män men jag tror inte ni märker det själva) - blir bekväma, får gubbmage, dålig kondis, sviktande potens av olika anledningar osv osv - vilket kanske inte genererar 'den stora lusten' hos kvinnor. Kombinera det med strapatserna i en långvarig relation.... MEN lever man ihop med en karl man älskar så gäller det att ändå hitta "vägen", att fortsätta vara "levande". Det är viktigt att hålla relationen OCH kroppen levande, nyfiken och intressant - för att få ut det bästa av livet och relationen! 

& du TS - du behöver inte känna att livet snart tar slut pga menopausen längre fram, vilket man skulle kunna känna om man får höra att sexlusten ska sina!! Hahahaha - motivartionshöjare - not!! Det blir mest troligt snarare tvärt om! I guarantee... ;)
Svar på tråden Att älska nån men vill ha sex med andra!