• Anonym (Smuts)

Fläckar på hans sida av sängen. Nikotin?

Det blir solkiga stora gulbruna fläckar på sängkläderna där min kille har legat (främst där huvudet legat på kudden men även upptill på täcke och lakan. Fläckarna går inte bort i tvätten och serväldigt ofräscha ut.

Han är renlig men rökare. Kan det vara så att det har m nikotin att göra? Nån som känner igen detta? Kan inte se att hans kropp skulle vara så pass mycket smutsigare än min liksom. Det enda jag kan komma på är rökningen. Vad kan det annars vara?

• Svar på tråden Fläckar på hans sida av sängen. Nikotin?
  • Anonym (Blä)

Så blir det efter min man också. Inte så illa som det du beskriver, men syns och ser ofräscht ut. Han röker/snusar inte och är renlig. Tror det är att han svettas mkt när han sover.

• Frontline

Så blir det hos mig med och jag röker inte, men jag kan vissa nätter svettas otroligt mycket så jag antar att det är det...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Smuts)

Aha, tack för era svar. Kan vara svett alltså Det märkliga är att jag också svettas men min sida är inte så där gulsolkig.

• Frontline
    Anonym (Smuts) skrev 2017-07-08 17:55:01 följande:
    Aha, tack för era svar. Kan vara svett alltså smile1.gif Det märkliga är att jag också svettas men min sida är inte så där gulsolkig.
    Fast är han rökare kan det nog följa med lite nikotin ut med svetten..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Jesper f
    Anonym (Smuts) skrev 2017-07-08 14:07:21 följande:

Det blir solkiga stora gulbruna fläckar på sängkläderna där min kille har legat (främst där huvudet legat på kudden men även upptill på täcke och lakan. Fläckarna går inte bort i tvätten och serväldigt ofräscha ut.

Han är renlig men rökare. Kan det vara så att det har m nikotin att göra? Nån som känner igen detta? Kan inte se att hans kropp skulle vara så pass mycket smutsigare än min liksom. Det enda jag kan komma på är rökningen. Vad kan det annars vara?

Ja, det är nikotin. Nikotinet går ur kroppen, och framförallt ansiktet får som en "hinna" när man röker.
  • Anonym (Smuts)
    Jesper f skrev 2017-07-08 17:57:45 följande:

Ja, det är nikotin. Nikotinet går ur kroppen, och framförallt ansiktet får som en "hinna" när man röker.

Det var det jag trodde/misstänkte. Men finns detta vetenskapligt bevisat? (Läs: att finna belägg för på nätet nånstans)
  • Snuttis2

Min man varken röker eller snusar men kan få en större fläck ibland på kudden! Han har annan hudtyp än mig o är mkt oljigare i hyn så tyget missfärgas tyvärr!

• Kiyah

mitt ex förstörde massa sängkläder med sånna fläckar. Han använder inte nån form av nikotin utan det var bara svett som blev stora gulaktiga fläckar på örngott och påslakan. lärde mig att aldrig använda sängkläder jag va rädd om och när vi separerade fick han behålla dom nerfläckade sängkläderna jag inte hade slängt

• Anonym (gula fläcken)

Min sambo är helt nikotinfri men fläckar ner allt han sover på. Trots dubbla örngott och frottéöverdrag som alltihop tvättas varje vecka blir kudden snabbt solkig. Det är nog bara att lära sig att leva med det. Jag tvättar i 95 grader då och då. Det brukar få bort det värsta i alla fall.

Svar på tråden Fläckar på hans sida av sängen. Nikotin?