• Anonym (Eva)

Stubb mellan benen (tjej)

Hej! Jag är en tjej som tycker om att vara rakad där nere. Gör det för mig själv och ingen annan. Grejen är bara den att jag har så extremt känslig hud och för att undvika röda prickar måste jag raka i hårets riktning. Därmed kan jag inte få en såndär fin och len rakning jag önskar. Det blir alltid lite stubb kvar. Måste också vänta ca 2-3 dagar mellan varje rakning för att inte irritera huden och under den tiden hinner ju håret växa någon millimeter vilket gör att jag konstant har stubb mellan benen. Så jag undrar om ni tjejer har några tips på hur man blir sådär babylen där nere utan att få röda prickar? Jag brukar vaxa med varmt vax, men vågar bara göra det på bikinilinjen, och jag är inte villig att betala för att vaxa mig en gång i månaden. Får också röda prickar och rodnad vid vaxning som är där i flera dagar efteråt.

En extra fråga är till er som har sex med tjejer. Hur känns det att ha sex med en tjej som har stubb där nere? Är det obehagligt? Ont? Föredrar ni hår framför stubb?

• Svar på tråden Stubb mellan benen (tjej)
  • Anonym (Man)

Konstigt nog tycker jag aldrig att jag sticker mig på hennes hår där nere, oavsett när hon sist rakade sig.

Jag föredrar om hon inte har alltför mycket hår, blir svårare att utföra oralsex utan att få massa hår i munnen då. Men viktigast är att tjejen själv känner sig bekväm med hårmängden / bristen på hår där nere.

Man ska raka sig i hårens riktning för att undvika irritation. Har du provat att tvätta före rakning o smörja in efter rakning med något med alkohol? Har för mig att den metoden dödar bakterierna som annars kan vara orsaken till de röda prickarna som kan bli efter rakning.

• Abegayle70

raka alltid med ny vass hyvel, alltid i håren sriktning om du är känslig, använf gel för intimrakning, tvätta duscha riktigt varmt innan, och smörj med aloeveragel eller baby olja. sjölj riktigtr noga efteråt och sov gärna utan trorsor första natten. både jag och min älskling rakar oss, jag störs inte av om det är lite stubb, inte hon heller om jag råkar ha det.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Eva)

Ja jag rakar mig i hårets riktning, men det är ju en stor anledning till att stubben finns där. Även när jag är nyrakad så har jag lite stubb. Har inte provat med alkohol efteråt, men tror inte det skulle vara en bra ide. Det torkar bara ut huden och det är sällan bakterier är orsaken till röda prickar. Oftast är det ju inväxta hår eller att huden skadas under rakningen.

Jag har inte provat intimrakningsgel. Brukar använda en mild och skummande tvål som är gjord på bara naturliga oljor och har samma ph som underlivet. Provade en vanlig rakgel en gång och då blev jag prickig som en salami. Inte bra för min hud.

Jag vet själv att det kan sticka och vara lite obehagligt om mannen har skäggstubb när han går ner på en, det är därför jag undrar om ni också kan känna stubben vid sex :)

• Anonym (Malin)

Jag brukar använda Pilka,hårborttagningskräm,super att "underhålla" med.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Malin) skrev 2017-07-08 18:11:27 följande:

Jag brukar använda Pilka,hårborttagningskräm,super att "underhålla" med.

Får man använda hårborttagningskräm där nere? Känn som att det kan irritera slemhinnorna. Hur ofta kan du använda krämen och blir huden torr eller skadad på något sätt om du skulle använda det varje dag ex.?
  • Anonym (Sussi)

Låt håret växa, problemet är löst.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Sussi) skrev 2017-07-08 20:04:40 följande:

Låt håret växa, problemet är löst.

Som sagt gör det för mig själv. Har också ganska mycket hårväxt ut på låren så nu till sommaren kan jag inte skippa rakningen om jag vill använda bikini eller shorts (syns i vissa sittpositioner även om jag har shorts som går en bra bit under skinkorna). Visst, jag kan ju skippa att raka allt förutom bikinilinjen, men tycker det kliar att ha för långt hår och det är obehagligt om man har tighta kläder på sig. Lilla trekanten på venusberget har jag dock inte rört på länge. Gillar den tussen ^^
  • Anonym (Hårborttagning)

Använder mig av en hårborttagning som heter X-hair. Går att beställa på nätet. Är ett pulver man blandar med vatten så det blir en lera. Lägger på och får verka ca. 10 min. Tycker det funkar bra och irriterar inte. Jag blir också irritetad i huden av att raka.

• Anonym (Handsprit)

Jag baddar med handsprit direkt efter rakning, sen sover utan trosor. (Viktigt att det inte är gel-varianten av handsprit). Tidigare hade jag jämt röda prickar (främst bikinilinjen) men i princip aldrig nu. Sen undviker jag att raka när jag har mens för bindan (sover med) gör det fuktigt och irriterat.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Eva) skrev 2017-07-08 19:46:05 följande:
    Får man använda hårborttagningskräm där nere? Känn som att det kan irritera slemhinnorna. Hur ofta kan du använda krämen och blir huden torr eller skadad på något sätt om du skulle använda det varje dag ex.?
    Jag behöver inte underhålla varje dag eftersom håret lossnar på djupet. Har aldrig märkt någon irritation så då har jag fortsatt. Började med att jag tog bort från bikinilinjen för massor av år sedan inför en solsemester sedan blev det att jag tog bort resten med he he he. Jag är dock försiktig så det inte hamnar på de sköra ställena där det inte finns något hår. Brukar ta bomullsvadd ( ha ha) i en strimma som jag har täcker det känsliga med,då riskerar jag inte att det hamnar fel.
Svar på tråden Stubb mellan benen (tjej)