• Klasaga

Kittlar i halsen

Jag vaknade mitt på morgonen av att det kliade hysteriskt i min hals. Först trodde jag att det inte var någonting märkvärdigt men sen så kom hostatackerna. Det var riktigt jobbigt, att behöva hosta så mycket fick mig nästan att spy. Jag har behövt dricka flera glas av vatten för att lugna kliandet. Men så mycket vatten var det inte kul att dricka.

Har någon snälla något tips på enklare sätt som man kan få dom här hämska hostatackerna att försvinna?

• Svar på tråden Kittlar i halsen
  • limoncellos

Testa te med honung i. Eller vatten med lite bikarbonat / bakpulver. Googla det sistnämnda för jag kommer inte ihåg vilka mängder :)

• limoncellos
    limoncellos skrev 2017-07-09 08:19:44 följande:

Testa te med honung i. Eller vatten med lite bikarbonat / bakpulver. Googla det sistnämnda för jag kommer inte ihåg vilka mängder :)

Btw det är antingen bikarbonat eller bakpulver. Så inte båda 2! :)
  • tobbe01

Kanske var det halsbränna?

• EnAnonumius
    tobbe01 skrev 2017-07-10 07:18:20 följande:
    Kanske var det halsbränna?
    Man hostar inte så kraftigt att man nästan spyr och/eller kiknar av halsbränna.
    Jag har problem med både halsbränna (ibland) och även rethosta (ibland).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Wilowa

Köp allergitabletter och testa att ta en när det händer nästa gång.

• nernu

Tja rethosta är ju aldrig kul. Känner du någon spm har lite coxylana du kan få?

• Lyckan 382

Låter som en allergisk hostattack. Känner igen mig mkt i din beskrivning!

• molly50
    Klasaga skrev 2017-07-09 08:17:37 följande:

Jag vaknade mitt på morgonen av att det kliade hysteriskt i min hals. Först trodde jag att det inte var någonting märkvärdigt men sen så kom hostatackerna. Det var riktigt jobbigt, att behöva hosta så mycket fick mig nästan att spy. Jag har behövt dricka flera glas av vatten för att lugna kliandet. Men så mycket vatten var det inte kul att dricka.

Har någon snälla något tips på enklare sätt som man kan få dom här hämska hostatackerna att försvinna?

Testa mörk choklad. Eller gör egen drickchoklad på kakao.
    Carpe Diem
Svar på tråden Kittlar i halsen