Ni vars partner har ADHD!
Hur är det att leva med någon som har det?
Hur är det att leva med någon som har det?
Underbart och skitjobbigt.
Han lyssnar aldrig på riktigt för det klarar han inte. Tappar ju fokus.
Om vi har bestämt att vi ska göra något och annat häftigt dyker upp försvinner han. Spontan x100.
Inte samma förmåga som andra att göra det man bör, eller så. Han lyssnar väl mer till sitt hjärta och säger vad han vill. Spärrarna är ju längre bort liksom.
Allt detta leder ju till härligt aktivt spontant liv men man kan inte alltid vara med heller på tåget. Känner sig ganska förbisedd. Jag har inte stora behov av att alltid vara med varandra men även jag känner mig ensam med honom.
Håller med. Jag känner mig fruktansvärt ensam i vår relation. Han är extremt egoistisk men det värsta är att han inte ser det själv. Det finns inga människor som har sämre självinsikt än de med adhd.
Ibland undrar jag varför jag står ut? För det hoppar grodor ur munnen på dem och de har ALDRIG fel och ber aldrig om ursäkt.
Håller med. Jag känner mig fruktansvärt ensam i vår relation. Han är extremt egoistisk men det värsta är att han inte ser det själv. Det finns inga människor som har sämre självinsikt än de med adhd.
Ibland undrar jag varför jag står ut? För det hoppar grodor ur munnen på dem och de har ALDRIG fel och ber aldrig om ursäkt.
Håller med och känner igen mig i allt du skriver.
Han har inget som helst behov av fysisk närhet. Han tycker bara att det är jobbigt och svettigt. Han hatar att sitta nära och hud mot hud på sommaren är det värsta han vet.
När vi har sex vilket är väldigt sällan är det bara hans behov som gäller.
Jag har lärt mig trycka undan mina känslor också och tyvärr kan han säga vad som helst utan att jag blir sårad. Men IBLAND svämmar känslorna över och jag kan verkligen ifrågasätta det jag håller på med. INGEN skulle vilja leva under dessa omständigheter.
Utåt sett är jag framgångsrik med en hög chefsposition. Har pondus och skinn på näsan men så vek i vår relation.
Senast för 3 dagar sedan skrek han och nedvärderande mig för att jag håller honom fången och att han velat separera i flera år och avslutade med att kalla mig häxa. Han blev desdutom arg för att jag inte kund3 hjälpa honom att skaffa lägenhet?
När det här pågår ( ca 1 gång i kvartalet) vet jag att det bara är att backa. Just nu är jag verkligen i valet och kvalet om jag ska lämna.
Jag orkar nog inte mer..
Hm, dra inte alla med adhd över en kam. Adhd är väldigt brett spektrum och alla är olika individer. Finns självklart insiktsfulla och kärleksfulla individer.
Min sambo är sådan. Det enda negativa är att han har dåligt långtidsminne och kvällstrött och morgontrött. Men annars är han en varm fin person som visar mycket hänsyn och alltid ställer upp.
Hm, dra inte alla med adhd över en kam. Adhd är väldigt brett spektrum och alla är olika individer. Finns självklart insiktsfulla och kärleksfulla individer.
Min sambo är sådan. Det enda negativa är att han har dåligt långtidsminne och kvällstrött och morgontrött. Men annars är han en varm fin person som visar mycket hänsyn och alltid ställer upp.
Vi berättar utifrån våra erfarenheter inte om alla med adhd.
Dessvärre har jag väldigt många med adhd runt omkring mig och alla är de likadana. Egoistiska, ingen självinsikt, ingen empati och enorma humörsvängningar.
Håller med och känner igen mig i allt du skriver.
Han har inget som helst behov av fysisk närhet. Han tycker bara att det är jobbigt och svettigt. Han hatar att sitta nära och hud mot hud på sommaren är det värsta han vet.
När vi har sex vilket är väldigt sällan är det bara hans behov som gäller.
Jag har lärt mig trycka undan mina känslor också och tyvärr kan han säga vad som helst utan att jag blir sårad. Men IBLAND svämmar känslorna över och jag kan verkligen ifrågasätta det jag håller på med. INGEN skulle vilja leva under dessa omständigheter.
Utåt sett är jag framgångsrik med en hög chefsposition. Har pondus och skinn på näsan men så vek i vår relation.
Senast för 3 dagar sedan skrek han och nedvärderande mig för att jag håller honom fången och att han velat separera i flera år och avslutade med att kalla mig häxa. Han blev desdutom arg för att jag inte kund3 hjälpa honom att skaffa lägenhet?
När det här pågår ( ca 1 gång i kvartalet) vet jag att det bara är att backa. Just nu är jag verkligen i valet och kvalet om jag ska lämna.
Jag orkar nog inte mer..
Men empatilöshet och egoism och ingen självinsikt är inga egenskaper som kan kopplas ihop med just enbart ADHD / ADD. Däremot har många blanddiagnoser, ADHD kombinerat med högfunktionell ex. autism, Asperger etc
Det är ju rena fördomar och okunskap att påstå att ADHD personer inte känner empati etc.
Och innan du rättar mig genom att säga "nej, det påstår jag inte. Bara att jag endast träffat på sådana" Jo, du och flera andra sprider fördomar.
Förstör inte för de som har ADHD som inte har blanddiagnos och känner massor med empati men enbart har problem med att koncentrera sig och hålla uppmärksamhet och mental ork hela dagen.
Att din sambo beter sig som en okänslig skitstövel har inget med att han har ADHD, skyll inte på det. Han är helt enkelt en okänslig skitstövel.