• Äldre 9 Jul 18:43
    5208 visningar
    5 svar
    +1
    5
    5208

    7 Sits bil

    Hej mitt första inlägg .
    söker en bil för 7 personer . vi har 2 barn som är 4 och 2 år och även 2 tonåringar på 12-14 år .
    båda småttingarna är i bilbarnstolar och jag söker en bil som inte är dyra att äga eller dyr i skatt
    jag har ca 100000 kr och vil inte ha en bil som har gått mer en 15000 mil.
    sen ska den även vara lätt att lasta ut med alla i bilen .
    har ni några tipps på en bra 7 sits bil 

  • Svar på tråden 7 Sits bil
  • Äldre 9 Jul 20:05
    #1

    Ingen Volkswagen, de är typ rostiga från fabrik.. Jag hade en Touran - 11 och var nöjd med den, men vilken jävla rosthög

  • Äldre 10 Jul 17:34
    #2

    En Kia sorento

  • Äldre 19 Jul 10:52
    #3

    Hej jag har gått igenom ett par 7-sits bilar men frågan är lite vad du kan tänka dig. Ska det vara en minibuss eller en mindre 7-sits mpv eller suv? Är barnen så pass stora så skulle jag nog kolla lite på toyota previa, Sharan eller S-max för dom pengarna. Ska du titta på en lite nyare så är faktiskt Citroen grand picasso en väldigt praktiskt bil. Dock skulle jag personligen inte välja halvautomat modellen. Ska du ha en lite snålare och billigare att äga bil men med sämre plats till sista baksätena så skulle jag rekomendera verso, grand c-max eller touran. Med små dieslar och liten skatt går dessa verkligen billigt.

  • Äldre 20 Jul 14:08
    #4

    det jag har tänkt mig är att det ska vara enkelt att ta sig in och ut ur bilen har kollat på chrysler grand voyager från 2013 men har hört att växellådorna rasa.
    har kollat på minibuss med men vet inte vilken man ska kolla på .
    kollade på fiat freemont men det var så dålig plats att den föll ifrån .

  • Äldre 21 Jul 08:52
    #5

    En voyager 2013 för ca 100 000 låter som ett ganska bra pris tycker jag.
    Nu har jag inte haft voyager själv men jag har hört samma som du med lådorna om man inte köper en manuell vilket är svårt att hitta kanske. En sak som man kanske glömmer är att kolla skatt och servicekostnader. Vilket kan skilja rysligt mycket i både pris och serviceintervall. Är det utrymme typ voyager du söker är det svårt att hitta nyare i den prisklassen såvida du inte tar en vw caddy maxi 7-sits. Annars är det ju Toyota Sienna som är ganska mycket dyrare. Eller en buss typ Vw carvelle. Är det helst skjutdörrar du söker så kan du kolla på Mazda 5, Ford grand c-max. Tyvärr är det svårt att hitta stora för mindre pengar om inte åldern gör något förstås. Lycka till  

Svar på tråden 7 Sits bil