• Mullvaden

Gravid vecka 12, får ont vid 'stötar' mot livmodern

Som rubriken lyder: jag är gravid i vecka 12 och får ont i bebismagen när det liksom stöter mot den. Det kan tex vara vid sex, men även om jag sätter mig tungt i soffan eller på en stol. Vill minnas att jag hade samma känsla vid förra graviditeten, när jag hade ett MA. Har inte några som helst tecken på att något skulle vara fel (förutom sparsamma bruna flytningar ibland), men annars ingenting.

Är det någon som känner igen känslan? Ska på RUL nästa måndag, men just nu känns det som en evighet dit.

• Svar på tråden Gravid vecka 12, får ont vid 'stötar' mot livmodern
  • Mullvaden

Någon? Tycker bara att trycket i magen ökar, nu gör det liksom ont när jag böjer mig lite framåt också...

• Summerchild
    Mullvaden skrev 2017-07-10 11:44:25 följande:

Ingen alls...?

Jo faktiskt jag alla 3.... dels förvärrades det utav klamydia jag fick för 4-5 år sedan och fick ont vid stöter trots att jag inte var gravid.... men nu 4e graviditeten blödde jag oxå i början till v 15 pga ett sår på livmodern. Läkt nu. Jag är i v 38 nu . Har inte ont längre men 2an hade jag faktiskt ont till förlossningen. Inga blödningar och jag var då ung hade haft även då klamydia innan graviditeten. ....1a barnet (4 graviditeter) var frisk å utan smärta ....kan vara utav klamydia tänkte jag. Men inget missfall här pga det.
  • Nykär15
    Mullvaden skrev 2017-07-09 18:50:14 följande:

Som rubriken lyder: jag är gravid i vecka 12 och får ont i bebismagen när det liksom stöter mot den. Det kan tex vara vid sex, men även om jag sätter mig tungt i soffan eller på en stol. Vill minnas att jag hade samma känsla vid förra graviditeten, när jag hade ett MA. Har inte några som helst tecken på att något skulle vara fel (förutom sparsamma bruna flytningar ibland), men annars ingenting.

Är det någon som känner igen känslan? Ska på RUL nästa måndag, men just nu känns det som en evighet dit.

Min livmoder är öm när man kommer när den för hårt, .får lätt sammandragningar och har haft det så i alla graviditeter, har två barn sen innan och ett sent MA och är nu gravid i v 18. Samma även när det var MA så tror det är helt normalt som gravid. 

RUL kan det väl inte vara nästa måndag redan, det görs ju i v 18-20? Jag ska på mitt på torsdag Glad

• Summerchild

Jag får komma in imorgon till smvc istället för torsdag ... mitt tryck i torsdags var 128/87 och äggvita dock +0

Men trots allt bara massa dåliga symtom. Undertryck på 87 är väl inte så farligt tror jag. Hon på spessen tyckte inte det.

• Mullvaden
    Nykär15 skrev 2017-07-10 15:11:06 följande:

Min livmoder är öm när man kommer när den för hårt, .får lätt sammandragningar och har haft det så i alla graviditeter, har två barn sen innan och ett sent MA och är nu gravid i v 18. Samma även när det var MA så tror det är helt normalt som gravid. 

RUL kan det väl inte vara nästa måndag redan, det görs ju i v 18-20? Jag ska på mitt på torsdag 

Okej, då kan jag kanske lugna mig lite. Håller stundvis på att freaka ur för att jag så jäkla orolig för att det ska vara ett nytt MA. Känns ju även ömt vid sex, när han stöter emot. Sjukt jobbigt med den här ovissheten.

Ja, jag blandade nog ihop det lite. Alla i mitt landsting blir erbjudna UL i vecka 12, oavsett om man ska göra KUB eller inte så därför tänkte jag att det blir som ett RUL...
Svar på tråden Gravid vecka 12, får ont vid 'stötar' mot livmodern