Saker man säger när man är arg...
Jag är himla ledsen idag för jag undrar om det min man sa till mig igår är vad jag är i hans ögon... Vi har en bebis på en månad och sedan bebisen föddes har min man varit alldeles överbeskyddande. Han tror att bebisen fryser fast det är varmt i rummet och han är påklädd, han tror att hicka är farligt osv. Igår hände en olycka, jag var klantig när jag klippte bebisens naglar och klippte av liten bit skinn, vi blev rädda och bebisen blödde och skrek, som tur var ringde vi läkaren som sa att vi skulle pressa fingret i 10 minuter och blödandet slutade, bebisen somnade och mår bra. Men det är inte första gången min man skäller på mig. Mitt i alltihopa skrek han att jag var en idiot och att jag aldrig gör något bra. Det är fjärde gången sedan bebisen föddes som det händer, en gång sa han samma sak för att jag inte hade filt på lillen och han fick hicka, men det var faktiskt inte kallt i rummet. Jag blev ledsen och grät hela dagen igår, jag vill faktiskt inte att min man ska se mig som enbart en klantskalle. Jag vet att jag har fel och brister men jag säger inte sådana saker till min man när han klantar till det. Sedan bebisen föddes beter sig min man som stereotypen för en nervös mamma, jag vet att det inte beror på kön men jag känner mig ibland som stackars mannen i filmerna som måste stå ut med att frun klagar och poängterar. Tror ni att min man verkligen tycker så om mig? Han bad om förlåtelse igår och sa att han skrek så åt mig för att han blev rädd, men jag säger aldrig liknande saker till honom. Han sa att jag aldrig gör saker perfekt, tex om någonting ska ställas på ett bord så ställer jag det på bordet men jag kollar inte alla vinklar. Blir så trött...
är det ok att säga sådana saker när man blir arg?