• Piggelinlover

Kan ngn svara på detta ?

Hej!

Behöver lite hjälp...

Den 27/6 testade jag ett plus med en digital sticka som visade gravid 1-2 veckor

Den 3/7 testade jag igen( vågade inte lita på första ;)..) med samma sorts sticka, den visade då gravid 2-3 veckor....

Ska idag på ett läkarbesök och ville bara kolla så att jag ff är gravid, har inte mått så illa de senaste dagarna som jag gjorde kring de två första gångerna jag testade. Men idag visar den gravid 1-2 veckor! Vad beror det på mån tro?

Har ngn råkat ut för detta själv ?

Är lite orolig att ngt hänt :/...

// E!

• Svar på tråden Kan ngn svara på detta ?
  • Anonym (Hm)

Låter nog tyvärr lite som missfall.. borde vara i alla fall minst 2-3 den visar. Håller tummarna att så inte är fallet!

• Anonym (?)

Ditt kiss kanske var mer utspätt sista testet? Veckorna stämmer väl inte alltid. Illamående kom först v 7 för mig. Ta vanliga test på morgonen, så ser du om strecken blir starkare

• alade

Om du tar testet med annat än morgonurin kommer det mest troligt att visa fel på veckoindikatorn. Det står i instruktionerna. Om du använt morgonurin - testa igen om någon dag. Är det fortfarande lägre då kan det vara ett tecken på att hcg minskat.

• Lyckan 382

Hur gick det på läkarbesöket? Efter jag plussade med CB digital så kissade jag också på vanliga stickor där det blir två streck men strecket var så svagt så jag fortsatte jag kissa på vanliga stickor för jag ville se att teststrecket blev starkare. Det blev det först, men sen blev det svagare. Vet inte riktigt vad det beror på men jag ringde iaf barnmorska som sade åt mig på skarpen att strunta i stickorna och kasta dem jag hade kvar. Barnet fyller 4 i år. Jag kan ju inte lova att det är samma för dig men måla inte fan på väggen pga detta. Man ska inte fortsätta med graviditetstest när man väl testat positivt, det kan skrämma skiten ur en. Hoppas det går bra! Lycka till!

• Piggelinlover
    alade skrev 2017-07-10 18:24:20 följande:

Om du tar testet med annat än morgonurin kommer det mest troligt att visa fel på veckoindikatorn. Det står i instruktionerna. Om du använt morgonurin - testa igen om någon dag. Är det fortfarande lägre då kan det vara ett tecken på att hcg minskat.

Har bara testat med morgonurin!
  • Piggelinlover
    Lyckan 382 skrev 2017-07-10 20:00:01 följande:

Hur gick det på läkarbesöket? Efter jag plussade med CB digital så kissade jag också på vanliga stickor där det blir två streck men strecket var så svagt så jag fortsatte jag kissa på vanliga stickor för jag ville se att teststrecket blev starkare. Det blev det först, men sen blev det svagare. Vet inte riktigt vad det beror på men jag ringde iaf barnmorska som sade åt mig på skarpen att strunta i stickorna och kasta dem jag hade kvar. Barnet fyller 4 i år. Jag kan ju inte lova att det är samma för dig men måla inte fan på väggen pga detta. Man ska inte fortsätta med graviditetstest när man väl testat positivt, det kan skrämma skiten ur en. Hoppas det går bra! Lycka till!

Läkarbesöket var på en annan mottagning då jag har en svårbehandlad astma... så det hade inget med det att göra....

Tyvärr tror jag att det är ett missfall, börja blöda igår med en del kramper, har avtagit en del idag både vad det gäller blödning och kramper.
  • Piggelinlover
    Anonym (Hm) skrev 2017-07-10 09:26:51 följande:

Låter nog tyvärr lite som missfall.. borde vara i alla fall minst 2-3 den visar. Håller tummarna att så inte är fallet!

Tror tyvärr det kan vara så jag med :/
  • Piggelinlover
    Anonym (?) skrev 2017-07-10 09:40:37 följande:

Ditt kiss kanske var mer utspätt sista testet? Veckorna stämmer väl inte alltid. Illamående kom först v 7 för mig. Ta vanliga test på morgonen, så ser du om strecken blir starkare

Mådde illa ganska tidigt redan innan jag ens fattade att det hade med en ev graviditet att göra.... men tror tyvärr inte att det blev mer än så här denna gång
  • sofiamariasofia

Du får hålla oss uppdaterade. Tänker du testa igen imorgon?

Jag plussade förra veckan och bör vara i v5 nu (4+2) men känner inte direkt av det heller.
    Lite ont i magen ibland, men väldigt LITE, kan inte påstå att jag känner något i övrigt och blir förstås lite orolig.  

Håller tummarna för dig!

• Piggelinlover
    sofiamariasofia skrev 2017-07-12 12:56:00 följande:

Du får hålla oss uppdaterade. Tänker du testa igen imorgon?

Jag plussade förra veckan och bör vara i v5 nu (4+2) men känner inte direkt av det heller.

Lite ont i magen ibland, men väldigt LITE, kan inte påstå att jag känner något i övrigt och blir förstås lite orolig.  

Håller tummarna för dig!

Har fått en tid för att träffa en läkare på gyn, på tisdag.... har blött en del, men inga klumpar.... har fått ringa å tjata i tre dagar innan någon äntligen lyssnade....
Svar på tråden Kan ngn svara på detta ?