• ThAf

Kön, nån som vet eller varit med om liknande

Hej! Jag har försökt att skriva lite här och gjort olika trådar men får inte riktigt nån respons. Är ny här. Jag undrar nu om det är nån som vet eller vart med om liknande. Vi var på ultraljud förra veckan. Väntar nummer 3. Jag har valt att inte kolla kön på mina andra barn utan velat ha en överraskning. Men kände denna gång att de blir ju en överraskning hur som helst även om man vet eller inte och detta blir förmodligen 3 och sista barnet så kan vara kul att ha gjort både och.

Men till min fråga, på ul velade bm mycket. Hon sa jag tror de en pojke jag trodde först de var en flicka sa hon. Hon hade lite svårt att se då navlesträngen låg lite för och bebisen upp med benen. Hon försökte ruska lite men de gick inte. Men sen trodde hon pojke sa hon sen igen och sa sen eller vad är det där? Sen tittade hon och avslutade med att jag tror kanske de en pojke. Jag ser nåt litet som sticker ut iallafall. Men borde det inte vara helt säkert en pojke om man ser nåt litet som sticker ut? Hon var väldigt osäker ändå. Nån som vet varför hon ändå kan ha varit osäker? Som sagt första gången jag kollar så jag vet inte riktigt varför hon inte sa mera säkert då att de en pojke och tänkte se om nån varit med om liknande eller har nån teori om

det.

Spelar ju så klart ingen roll vad det blir men var lite synd nu när vi valde att vilja veta och de vart så osäkert ändå :)

Funderar nu på om jag ska boka privat ul eller vara inställt på att det med största sannolikhet är en pojke :)

• Svar på tråden Kön, nån som vet eller varit med om liknande
  • Melii

Vilken vecka är du i ? Det du kan göra för att få veta och se är att boka könsultraljud. Då tittar man efter just könet och bm tar sin tid för att leta och se.

• _DuVetHon_

Det är jättesvårt att säga enligt mina vänner som är barnmorskor (råkar känna tre stycken :P ) Oftast är det lättast att se om det är en pojke eftersom det då går att se en penis. Bristen på penis brukar innebära flicka...MEN det kan bli som det blev för dig, att bebisen väljer att ligga med benet i en vinkel som gör det svårt att se och det har även hänt att navelsträngen legat så exakt att en flicka sett ut som pojke på ultraljudet. 

Jag hade turen på mitt RUL att det klart och tydligt gick att så både ben, penis och navelsträng. Vi hade ändå ett privat UL inbokat några veckor senare eftersom jag ville kolla tillväxten och dubbelkolla könet. Det visade precis samma och det var så tydligt att det typ var det första man såg :P Det var tom så BM skrattade...

Hade jag vart du hade jag bokat ett nytt UL senare om du nu verkligen vill veta, annars är det ju osäkert vad det kan vara..ju senare du gör det desto lättare är det ju också att se. (Men inte hur sent som helst för då blir bilderna otydliga pga för mycket vätska)

• ThAf

Melii: jag är i vecka 20 nu. Tack för tips, ska nog boka in ett privat ul och se vad som sägs då. Om dom tar sig tid osv till att titta så är det ju heller inte bortkastade pengar då. För jag tänkte först om de kanske blir samma sak då.

_Duvethon_ Tack för svar :)

Oj, haha ja då känner du ju ett par som är barnmorskor. Jag tänkte också att pojke borde vara lättare att se. Dock så sa hon ju att hon såg nåt litet som sticker ut iallafall därför jag inte förstår varför hon ändå var osäker :)

Haha vilken tur och vad kul att ni fick se tydligt på båda ul :) kommer nog försöka boka ett privat ul och se vad som sägs då, denna gång är jag så nyfiken :)

• ThAf

Får bli en överraskning även denna gång :) Fanns ingenstans här I stan som dom gör köns ul. vi får vara mer inställda på att det förmodligen är en liten pojke men handla neutralt :)

Svar på tråden Kön, nån som vet eller varit med om liknande