• Anonym (Ts)

Gravid vecka 11 och blöder

Gick in i vecka 11 igår och började blöda. Det började som brunt och "grusigt". Idag är det mer rosa, blandat med brunt/gult och jag torkade nyss bort en klump (typ koagulerat blod?) när jag var på toaletten. Behöver inte heller använda ens trosskydd.

Har inte mått speciellt illa under hela tiden. Har dock haft molvärk i princip varje dag, så även nu, men nu har jag också ont i ryggslutet. Har varit jättegasig och svullen om magen, vilket jag inte riktigt är nu. Har fortfarande ont i brösten, men de har inte spänt i dem på länge, de känns heller inte svullna längre och de gör inte ens i närheten så ont som de gjorde för några veckor sedan.

Vad tror ni? Är det helt kört? Är det ett MA eller är det bara extremt sköra slemhinnor som är boven?

Har naturligtvis bokat tid för undersökning i morgon bitti. Tänker bara att det är intressant att höra vad ni tror.

• Svar på tråden Gravid vecka 11 och blöder
  • EpicNurse

Just det där grusiga du beskriver är ganska karakteristiskt för början på missfall. När det är slemhinneblödning eller blödning från tappen så brukar det vara mer tunt, klart blod eller blandat i flytningen. Men en slät blödning. Det skulle dock precis lika gärna kunna vara att allt är som det ska imorgon. Det är ju väldigt vanligt med blödningar som inte betyder något!

Att brösten inte spänner längre är inget konstigt för det är oftast i början dom gör det och sen brukar det lägga sig :)

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • telly

Har tyvärr inget svar men håller tummarna att allt går bra. Har du varit på tidigt ultraljud och sett hjärtat slå?

BF feb 2018
  • Anonym (Ts)
    EpicNurse skrev 2017-07-10 20:29:55 följande:

Just det där grusiga du beskriver är ganska karakteristiskt för början på missfall. När det är slemhinneblödning eller blödning från tappen så brukar det vara mer tunt, klart blod eller blandat i flytningen. Men en slät blödning. Det skulle dock precis lika gärna kunna vara att allt är som det ska imorgon. Det är ju väldigt vanligt med blödningar som inte betyder något!

Att brösten inte spänner längre är inget konstigt för det är oftast i början dom gör det och sen brukar det lägga sig :)

Mja, tänker att allt ändå tyder på begynnande missfall.

Lägger sig verkligen svullnaden i brösten så tidigt? Vecka 8-9 känns som lite för tidigt att släppa på.
  • Anonym (Ts)
    telly skrev 2017-07-10 20:39:07 följande:

Har tyvärr inget svar men håller tummarna att allt går bra. Har du varit på tidigt ultraljud och sett hjärtat slå?

Jag vet att ingen här kan ha ett svar. Det är just därför jag frågade efter vad ni tror

Nej, jag har inte varit på någon kontroll än. Har inte haft någon anledning till ett tidigt ultraljud.
  • EpicNurse
    Anonym (Ts) skrev 2017-07-10 20:54:52 följande:

Mja, tänker att allt ändå tyder på begynnande missfall.

Lägger sig verkligen svullnaden i brösten så tidigt? Vecka 8-9 känns som lite för tidigt att släppa på.

Nja svullnade lägger sig kanske inte men har man känt att brösten varit mycket spända i början så brukar det släppa ganska snabbt! Men de brukar fortsätta vara svullna/förstorade.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Ts)
    EpicNurse skrev 2017-07-10 21:06:03 följande:

Nja svullnade lägger sig kanske inte men har man känt att brösten varit mycket spända i början så brukar det släppa ganska snabbt! Men de brukar fortsätta vara svullna/förstorade.

Förstorade kanske de är fortfarande, eller så är det bara önsketänkande..

Har i alla fall slutat blöda helt nu. Kom ingenting på pappret efter toabesök. Hatar verkligen det här, att pendla mellan hopp och förtvivlan. Det är vidrigt!
  • Anonym (Anonym)

Hej. Jag undrar hur det har gått för er alla?

En i samma sits som behöver solsken...

• Anonym (Ts)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-09 20:41:46 följande:

Hej. Jag undrar hur det har gått för er alla?

En i samma sits som behöver solsken...

Har inte så mycket solsken att ge tyvärr. Jag hade ett MA. Embryot hade dött i vecka 7. Efter det tyckte maken att det räckte med försök så nu ligger vi i skilsmässa.

Hoppas att det går bättre för dig.
  • Virparitakarani

Nej men vad säger du?! Det var ju verkligen tråkigt att det slutade på det viset! Men kanske mer rätt då om ni inte vad på samma ställe i det hela. Tycker verkligen synd om dig... <3

• Virparitakarani

Jag konstaterades med MA igår. Skulle åka hem och blöda ut det. Inatt fick det bli 112 pga värkar från helvetet. Morfin på det och in med mig. Läkaren såg något som var på g ut (vilket var anledningen till smärtan) så den plockade hon och vips var smärtan borta. Nu ska jag blöda som mens - kanske lite mer - och sen är det upp på hästen igen.

Svar på tråden Gravid vecka 11 och blöder