Anonym (Måste gå ner 10-12 kg...) skrev 2017-07-10 21:19:11 följande:
Hej!
Jag väger 120kg och måste gå ner ca 10-12kg på 3 veckor.
Om jag endast dricker typ drick kvarg 4 st om dagen då får jag i mig ca 600-700kalorier.
Detta + vatten måste ju göra så att jag går ner i vikt.
Har tidigare innan jag gick upp kraftigt i vikt bantat med bara flytande men då tappade jag bara 3 kg. Men gjorde bara det 5 dagar.
Eller har ni något bra tips på att snabbt gå ner i vikt?
Att bara ensidigt dricka kvarg på det sättet gör att du aldrig kommer att få i dig de rätta näringsämnena. Bantning handlar inte bara att "minska kalorier".
Att enbart leva på kvarg under en period gör att du kommer att få näringsbrist. Vilket är inte nyttigt alls och det i sin tur kan vara lika farligt för hälsan som kraftig övervikt i sig.
Mitt tips är att du visserligen snålar på kalorier, men du sätter dig ner och även kollar upp näringsinnehållet med, så du får i dig alla näringsämnen, vitaminer och mineraler ändå, och ja det går att kombinera på det sättet. Sedan så även ut och rör på dig, du kan ju börja med promenader på någon halvtimme i ditt näst snabbaste tempo du kan uppnå. Man skall börja mjukt med träningen i synnerhet om man är tung i kroppen så man inte skadar den och att det inte känns påfrestande och jobbigt så man "ger upp".