• Egon den stora

Campa i Malmö?

Mina barn vill se sommarlov live då vi tänkte åka dit och campa, men var skall man göra det? Har ni något tips på något i närheten?

• Svar på tråden Campa i Malmö?
  • Fontana

Den stora och jag tror enda campingplatsen inne i Malmö är Sibbarps camping. First Camp Malmö heter det visst nu för tiden.

Sedan finns det campingplatser vid Lomma (Habo Ljung) och kanske Barsebäck. 

Åt andra hållet ner mot Höllviken/Falsterbo, men där är det nog dyrare. 

Prova att Googla "Camping Malmö"

• Fontana
    Egon den stora skrev 2017-07-11 13:16:59 följande:

Vet du om dom är okej annars?

Nej, tyvärr, ingen aning.

Jag bor i Malmö och brukar ta en cykeltur ner längs Ribban och vidare till Sibbarp någon gång per sommar. En tur längs Barnviken (som oftast har badförbud) och sedan hem igen.

Vad jag kan se på Internet så har First Camp fått ganska blandat omdöme.
  • Egon den stora

Är det ens säkert att åka till Malmö med barn? Hela stan verkar ju vara mer eller mindre kriminell?

• skippa sibbarp

Campingen på Sibbarp ligger vid samma strandresa som där tv-programmet spelas in... men det är typ den enda fördelen, skulle jag säga. 
    I övrigt är campingområdet ganska tråkigt och Ribban är - helt ärligt - ingen vacker strand.

Jag tycker ni ska satsa på någon närliggande camping istället.
    Då får ni finare natur och trevligare stränder, samtidigt som det inte är särskilt långa avstånd alls att köra bil in till Malmö och sommar-inspelningen.

Titta t.ex. på:
    falsterboresort.se/
    www.haboljungcamping.se/
    www.motesplatsborstahusen.se/

• mamma 86
    Egon den stora skrev 2017-07-11 22:29:30 följande:

Är det ens säkert att åka till Malmö med barn? Hela stan verkar ju vara mer eller mindre kriminell?

Självklart. Blir galen på sånt snack. Knappast att mer eller mindre hela stan är helt kriminell. Se flesta är vanliga människor som avskyr att sånt skit händer. Tror du att det är oskyldiga vuxna och barn som har blivit skjutna?

Malmö är en fantastisk stad för barn tycker jag, finns massor att göra speciellt nu under sommaren. Vet inget om camping i Malmö men kan tipsa om Urban beach som är helt gratis vid ribban.
Svar på tråden Campa i Malmö?