• miillaan

jag äter inget

Ska försöka skriva det kort.
    Nu är det så att jag har nästan slutat äta och jag har ingen hunger i kroppen.
    Det kan gå upp mot 2-3 dagar utan att jag äter något. I dagsläget klarar jag mig på 1 macka per dag.
    Vill verkligen ha hjälp och förstå varför.
    Jag är en vanlig 20 åring, inga sjukdomar, inte gravid eller något.
    Har gått ner en del och är redan smal från börja så ser ut som bara ben nu.
    Någon som vet varför

• Svar på tråden jag äter inget
  • Anonym (xnfn)

Kroppen är så van att känna hunger att den har vant sig vid det.

• Aniiee

Du är inte hungrig för att du inte äter. Och så äter du inget för att du inte är hungrig. för att du inte äter något. för att du inteär hungrig.

Det funkar så.

Ät trots att du inte är hungrig. det behöver inte bara mycket per gång. Så har räcker, till exempel:

Frukost kl 8: En dl energirik dryck/drickbart (juice, fil, yoghurt eller välling)
    mellanmål kl 11: 1 frukt, 1 dl bär eller 1/2 dl valfria nötter
    Lunch kl 13:  1 smörgås med pålägg
    mellanmål kl 16: Samma som kl 11
    Middag  kl 18; 1 kopp soppa
    Mellanmål kl 22: något litet gott som belöning för att du åt alla måltider, tex lite naturgodis, raw bar, en chokladboll eller lite glass (poängen är att det ska vara gott, så att du äter det, inte att det ska vara nyttigt.)

Efter någon vecka kommer du känna hunger igen, särskilt om du glömmer en måltid. En dag kommer du vakna och vara hungrig,  och tar musli på filen =P

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Annelie 76

-Har du svårt att äta så se till att dricka åtminstone. Gärna mjölk och om du fixar det blanda i en äggula. Lite bär också och mixa så har du en smoothie.
    -Ät på schema. Vänta inte tills du är hungrig utan ät vid vissa klockslag (frukost, lunch, middag tex).
    -Sök hjälp. Det är inte normalt att tappa aptiten helt.

Svar på tråden jag äter inget