• Anonym (Frustrerad)

Hur började ni med sex på flera?

Jag har sedan flera år varit väldigt sugen på sex på flera men min partner vill inte. Efterlyser därför tips på hur jag kan få henne att testa. Ni (ffa kvinnor) som sysslar med dylikt, hur kom det sig att ni började? Kände ni något motstånd mot det eller var det ni själva som hade en fantasi om det?

• Svar på tråden Hur började ni med sex på flera?
  • Anonym (Tror)

Ingen erfarenhet själv, men viss hade det varit en resa. Tror dock att det i de flesta av fallen är kvinnan i en relation som "får igenom" en sådan "deal" eller upplägg...tror vidare att många relationer inte fixar en sådan överenskommelse. Tror även att det är mycket vanligare att ett sådant upplägg arrangeras i början av en relation där den ene eller troligtvis båda redan levt i en längre monogam relation. En stark relation klarar det mesta och då kan det säkert bli ett trevligt äventyr. Tror att syftet/anledningen till en öppen relation bör analyseras och reflekteras över. Är det tillsammans man vill ha en sådan relation eller är det för att den ene egentligen har tröttnat på den andre!?

• Anonym (Stina)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-07-11 07:57:17 följande:

Jag har sedan flera år varit väldigt sugen på sex på flera men min partner vill inte. Efterlyser därför tips på hur jag kan få henne att testa. Ni (ffa kvinnor) som sysslar med dylikt, hur kom det sig att ni började? Kände ni något motstånd mot det eller var det ni själva som hade en fantasi om det?

En grunförutsättning är att bägge vill. Är man inte intresserad så är man inte. Finns inget som är så osexigt som tjat och att försöka locka folk till saker dom inte vill.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Tror) skrev 2017-07-11 08:05:57 följande:

Ingen erfarenhet själv, men viss hade det varit en resa. Tror dock att det i de flesta av fallen är kvinnan i en relation som "får igenom" en sådan "deal" eller upplägg...tror vidare att många relationer inte fixar en sådan överenskommelse. Tror även att det är mycket vanligare att ett sådant upplägg arrangeras i början av en relation där den ene eller troligtvis båda redan levt i en längre monogam relation. En stark relation klarar det mesta och då kan det säkert bli ett trevligt äventyr. Tror att syftet/anledningen till en öppen relation bör analyseras och reflekteras över. Är det tillsammans man vill ha en sådan relation eller är det för att den ene egentligen har tröttnat på den andre!?

För mig är det absolut så att jag är ute efter ett gemensamt äventyr. Jag är helt ointresserad av att ligga med andra utan min partner. Jag vill heller inte "tvångsövertala" min partner till något sådant här, hela poängen försvinner liksom (som med allt sex) om inte båda tycker det är roligt. Det jag vill är att hon ska gå in i det med ett öppet sinne. Känner hon sedan att det inte var hennes grej så får jag acceptera det.
  • LionQueen

Jag har haft med en extra kille men det finns inget speciellt trick för att få någon som inte vill att ändra sig. Min kille/kk ville och jag ville, därför blev det av.

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-11 08:09:01 följande:

En grunförutsättning är att bägge vill. Är man inte intresserad så är man inte. Finns inget som är så osexigt som tjat och att försöka locka folk till saker dom inte vill.

Hm. Jag har träffat minst en person som blivit övertalad av sin partner och som sedan gillade det. Mer än partnern själv faktiskt, visade det sig.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-07-11 08:28:59 följande:

Hm. Jag har träffat minst en person som blivit övertalad av sin partner och som sedan gillade det. Mer än partnern själv faktiskt, visade det sig.

och ändå känner du att då måste fråga på detta forum hur det gick till att övertala, om det nu är sant borde självklart redan veta svaret på din fråga.
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-11 08:37:43 följande:

och ändå känner du att då måste fråga på detta forum hur det gick till att övertala, om det nu är sant borde självklart redan veta svaret på din fråga.

Att jag pratat med EN som varit med om detta betyder ju inte att det inte skulle vara bra med mer input. Övertala är nog kanske lite fel ord också. Jag vill få henne att vilja helt enkelt.
  • Anonym (Fia L)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-07-11 08:28:59 följande:

Så är det med mycket.

Det finns ju många exempel på kvinnor som blivit övertalade att prova analsex. Och sedan gillat det mer än partnern som faktiskt fick det att hända första gången.

Men det är nog ännu vanligare att det är tvärt om. Det blir inte så lyckat för den som i grunden var motståndare till att prova. Och har man då blandat in andra personer i de sexuella lekarna så kan det få betydligt större konsekvenser än att prova analsex.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-07-11 08:46:50 följande:

Att jag pratat med EN som varit med om detta betyder ju inte att det inte skulle vara bra med mer input. Övertala är nog kanske lite fel ord också. Jag vill få henne att vilja helt enkelt.

Nämn det i förbifarten, att du tänder på det. Låter inte som att du redan har gjort du utan att du mer spekulerar i hennes troliga reaktion?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-07-11 08:46:50 följande:

Finns ett antal grundkrav som måste uppfyllas innan men ens skall tänka tanken.

Man skall ha en bra och stabil relation i botten, ha ett i grunden bra sexliv, kunna komunicers verbalt och med att läsa av varandras reaktioner samt en total respekt för varandra och de regler och grännser man sätter upp för hur leken skall gå till. Har man detta ät det inte speciellt svår. Man talar om vad man vill och inte vill, läser av reaktionen och gör det som känns ok för alla parter.
Svar på tråden Hur började ni med sex på flera?