• Anonym (Tant Rosa)

Normalt att ha feber vid mens?

Hejsan! jag undrar ifall det är normalt att få feber vid mens? är 33 och har haft mens i 22 år nu sedan jag var 11 och ibland får jag feber då jag får min mens.
    Feber och diarré men sen när mensen är över blir allt normalt igen.
    Är det normalt?  Har varit psykiskt stressad på sistone och fick världens kramper igår då jag kollade på en dramatisk dokumentär som oroade mig, och nu har jag feber trots att jag tagit en naproxen. Naproxen har hjälpt mot kramper o smärtor l men feber är fortfarande kvar.

• Svar på tråden Normalt att ha feber vid mens?
  • Anonym (nej)

Nej, det är inte normalt.

• Anonym (Tant Rosa)
    Anonym (nej) skrev 2017-07-11 14:37:10 följande:

Nej, det är inte normalt.

Varför?
    Jag har hört att för vissa blir immunförsvaret sämre och infektioner smittar lättare samt att feber kan vara resultat av stress om det är mens relaterat.
  • Glinda från Oz

Nej, det är inte normalt. Feber är ett tecken på att något är fel, får du det regelbundet vid mens tycker jag du ska kontakta vårdcentralen.

• Snuttis2

Nej inte normalt men jag har jag också !!!

Har numera fått diagnosen endometrios , min feber kommer då kroppen vid blödningenblir inflammerad i buken !

• Anonym (Tant Rosa)

Tack alla för svaren! tror inte jag har endometrios dock. Ingen i släkten har det och så hjälpte värktabletter till den grad att jag kunde ha en någorlunda normal vardag, sen så är min mens regelbunden.

• Snuttis2

Oavsett hypotes skulle jag råda dig att prioritera att bli ordentligt undersökt!

Svar på tråden Normalt att ha feber vid mens?