Nidun skrev 2017-07-11 15:28:18 följande:
Är just nu i v 7 (6+4) och va hos gyn idag. Där så dom att dom kunde se en levande graviditet , någonting som rörde sig (hjärtat).
Jag har haft en del missfall tidigare så undrar lite vad riskerna är när man sett att hjärtat pickar ?
Jag fick nåt gulkroppstabletter som ska "boosta " graviditeten tydligen. Nån som har erfarenhet av det ?
Är det Lutinus du fått?
Jag har haft tidigt mf och även ett sent MA...vid vårt MA såg vi hjärtat och en fin bäbis v 8, men sen stannade ändå hjärtat v 12+2...vet ej varför. Det är ju ett bra steg på vägen att se ett hjärta slå, men tyvärr ingen garanti för att det ska gå bra. Det är stor utveckling som sker under de första 12 veckorna och det mest riskabla har jag förstått är att moderkakan ska ta över all försörjning från gulkroppen. Därav att man kan ta extra gulkroppshormon fram till v 12-14 ungefär.
Jag fick ta både Lutinus och Trombyl (blodtunnande som kan minska risken för blodproppar på moderkakan) denna gången, och en rad andra tillskott. Är gravid v 17+6 nu och hoppas innerligt att vi når hela vägen fram....
Försök slappna av och njuta en dag i taget! Morgondagen vet man ingenting om.