• Loottzz

    Blödning? Och sjuk smärta

    Hej

    Jag fick idag en sån sjuk smärta i magen som gick ut i ryggen och även ner i höger ben, gjorde till och med ont typ ut i rumpan så kunde knappt sitta. Den värsta smärtan avtog och jag gick och kissa och i slutet av kisseriet så kom det blod. Inte mens blod och inga klumpar. Lite ljusrosa på papperet. Och nu har jag mer som lite mensvärk. Hade nog ÄL i fredags den 7/7 Och det här kom idag tisdag 11/7

    Kan det vara att ägget har blivit befruktat? Nån mer som haft såhär.

    Har varit gravid tre gånger. Första gången va det på väg till missfall så hjälpte det bara att starta igång och dom andra två gjorde vi abort för att vi helt enkelt inte kunde skaffa barn då. Och då vart jag dessutom gravid medans jag åt p-piller. Kan jag då känna av detta mer nu än jag gjort förut?

    Ny på detta forum men känner att detta kan va ett bra ställe att fråga lite på. Nu är det dessutom välkommet med en graviditet. Slutade med mina p plåster i april.

    Mvh Lotta

  • Svar på tråden Blödning? Och sjuk smärta
  • EpicNurse

    Jag tycker det låter som en njursten/uretärsten eller cystruptur! Alltså inget som är relaterat till en eventuell graviditet.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Loottzz
    EpicNurse skrev 2017-07-12 07:32:22 följande:

    Jag tycker det låter som en njursten/uretärsten eller cystruptur! Alltså inget som är relaterat till en eventuell graviditet.


    Men blöder man då?
  • EpicNurse
    Loottzz skrev 2017-07-12 12:15:20 följande:

    Men blöder man då?


    Jag tolkade det som att blodet var i urinen, vilket skulle stämma med njursten. Och om blödningen var vaginal så kan det stämma med cystruptur.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Loottzz
    EpicNurse skrev 2017-07-12 13:46:02 följande:

    Jag tolkade det som att blodet var i urinen, vilket skulle stämma med njursten. Och om blödningen var vaginal så kan det stämma med cystruptur.


    Det är ingen jätte blödning. Mer lite ljusrosa. Och knappt något idag. Tänkte kolla upp det om någon dag om det inte försvinner.
  • Loottzz

    Det va utomkvedshavandeskap . Därför jag hade sån smärta. Den vart värre i måndags och fick åka in med ambulans och blev opererad i tisdags. Så nu har jag bara en äggledare.

  • EpicNurse
    Loottzz skrev 2017-07-26 17:33:58 följande:

    Det va utomkvedshavandeskap . Därför jag hade sån smärta. Den vart värre i måndags och fick åka in med ambulans och blev opererad i tisdags. Så nu har jag bara en äggledare.


    Men oj! Då måste du ju varit gravid redan innan den 7/7 när du trodde att du hade ägglossning?! För man kan ju inte känna av ett X redan 5 dagar efter ägglossning!

    Hade äggledaren brustit eller var den fortfarande hel när du kom in? Och gick allt bra sen?
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Blödning? Och sjuk smärta