Hur är det att bo i Vårberg (Stockholm)?
Jag söker efter en lägenhet just nu då mitt nuvarande kontrakt går ut om någon månad. Jag har blivit kallad till en visning på en lägenhet nästa vecka som ligger i Vårberg en bit ut på tunnelbanans röda linje i Stockholm. Min plats nu är 21, så lite oklart hur bra chanser jag faktiskt har. Men hur som helst så är jag lite skeptisk mot just Vårberg då det går så många rykten om stället, men å andra sidan så behöver jag någonstans att bo och detta är ett korttidskontrakt vilket innebär att jag har kvar min kötid på bostadsförmedlingen och kan fortsätta leta efter något annat/bättre under tiden.
Min fråga till er är om det är någon här som har bott i alternativt bor i Vårberg och kan berätta lite? Eller som kanske har spenderat ganska mycket tid där åtminstone? Är det verkligen så illa som vissa rykten påstår och hur är det att faktiskt bo där om man håller sig lite på sin egen kant? Kan man känna sig någorlunda trygg när man ska hem på kvällen/helgen (jämfört med vad man skulle göra på något annat ställe, för helt trygg är man väl kanske aldrig längre)?