• mange95

Stor fotvårta som gör riktigt ont!?

Hej alla glada!

Jo nu är det så att jag har en rätt stor vårta på foten, den är liksom "upphöjd" och i mitten är det vitt.. har haft denna vårta i flera år, minst 7 år och nu har den börjat göra riktigt ont och kan inte stödja på foten som vanligt och det liksom pulserar i den.. har köpt diverse vårtmedel och även att frysa den själv men ingenting biter på denna rackarn! Och nu har den dessutom ökat i storlek..

Så tips på vad jag kan göra mot detta?!

• Svar på tråden Stor fotvårta som gör riktigt ont!?
  • viseversa

Gå till en läkare. Ibland krävs det större ingrepp för att bli av med skiten.

• Anonym (The bug)

VC kommer att gnälla och säga att "egentligen gör vi inte sådana här ingrepp för en enkel vårta" men de kommer att ge dig remiss och fixa det om du är lite envis.

Min kompis dotter har precis fått remiss för borttagning av en upphöjd vårta på ovansidan av foten, de hade också provat alla medel som finns på apoteket under några års tid.

Stå på dig så blir du av med eländet.

• Anonym (The bug)

Själv hade jag en hel klump vårtor under foten i sex års tid som barn, säkert 2x2 cm.

De gav sig inte förrän jag filade "mitten" av klumpen tills det blödde tre gånger samma vecka. Då äntligen fattade immunförsvaret att där var nåt fel och sen dog allihop på typ tio dagar. Även de två små vårtorna som hade spritt sig till andra ställen på foten och som jag inte hade gjort något med dog alltså, så det var en ren immunförsvarsgrej.

Men det är väl högst tveksamt om det är smart att göra så, jag var en dum unge i tonåren. Sommartid är risken för infektion större så jag föreslår att du jobbar på den där remissen för det kommer nog ändå att ta månader innan du får komma till.

Svar på tråden Stor fotvårta som gör riktigt ont!?