• SofiaG

Tror ni jag är gravid?

Hade jaydess spiral fram till den 30/6, den åkte ut helt den 1/7. Hade mensen den 22/6 och fick en fyra dagar lång blödning den 4/7...tiden då jag skulle ha ägglossningen. Nu mår jag fruktansvärt illa och har kräkts idag, ömma bröst. Haft stickningar i livmodern typ. "Mensvärk" och ont i korsryggen. Supertrött hela tiden. Fick en liten blödning igår kväll, blev bara rosa på pappret (tror det kan ha varit en nödlösning?) Tog ett gravtest idag som visade negativt. Tror ni jag kan ha haft ägglossning även om jag hade blödning? Den var rödare än va mensen brukar vara. Har jag testat mig alldeles för tidigt? Borde gå in i vecka 4 imorgon om det är så att jag är gravid

• Svar på tråden Tror ni jag är gravid?
  • Mascaraklumpar

När man har spiral finns det, till skillnad från den vanlliga mensen, inte nödvändigtvis någon koppling mellan blödning och ägglossning. Man kan alltså inte med säkerhet avgöra när ägglossningen sker utifrån när man haft sin "mens".

Illamående, bröstspänningar osv under tidig graviditet är ett resultat av förhjöjda nivåer av hcg. Har du fått ett negativt test har du inte förhöjda nivåer, alltså beror symptomen på något annat.

Har du haft oskyddat sex så kan du självklart ha blivit gravid. Vänta tre veckor från det senaste oskyddade sexet och ta sedan ett test, så får du ett säkert svar.

• SofiaG

Okej. Hade spiralen sen september förra året, tills den åkte ut av sig självt nu i juli :/ Haft regelbunden mens hela tiden iaf o aldrig känt av såna här starka symptom innan mens tidigare. Men min kropp kanske är lite konstig nu efter spiralen. Ska ha mensen nångång mellan den 16 och 19 juli. Haft oskyddat sex dagligen sen spiralen åkte ut... Får invänta mensen då, inte så mkt annat att göra ;) Får testa mig igen nästa vecka om den inte kommer då

Svar på tråden Tror ni jag är gravid?