• SofiaG

Tror ni jag är gravid?

Hade jaydess spiral fram till den 1/7.

Hade min mens den 22/6. Fick en fyra dagar lång blödning den 4 juli, runt då jag borde haft ägglossning. Den va rödare än mensen brukar vara men ganska riklig. Finns det chans att jag ändå haft ägglossning? Nu mår jag fruktansvärt illa o kräktes förut idag. Har ömma bröst, "Mensvärk" o haft ont i korsryggen. Stickningar i livmodern, eller snarare i tappen. Igår kväll fick jag en liten blödning (en vecka innan mens) upptäckte rosa på pappret när jag torkade mig. Tror det kan ha varit en nidblödning eller vad tror ni? Testade negativt imorse. Går in i vecka 4 imorgon om det är så att jag är gravid o om jag räknat rätt. Är det alldeles för tidigt att testa sig?

• Svar på tråden Tror ni jag är gravid?
  • Carambolan

Gissar att det bara är biverkningar efter att du tog ut spiralen. Men ta ett test. Har du tillräckligt mycket graviditetshormon för att få starka symptom så brukar det vara tillräckligt för att få utslag på test också.

• EpicNurse
    Carambolan skrev 2017-07-12 22:13:10 följande:

Gissar att det bara är biverkningar efter att du tog ut spiralen. Men ta ett test. Har du tillräckligt mycket graviditetshormon för att få starka symptom så brukar det vara tillräckligt för att få utslag på test också.

Håller med!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • SofiaG

Får invänta mensen som ska komma nångång från den 16-19 juli. Om inte så får jag testa om den uteblir då. Kroppen kanske bara är konstig just nu :(

• SofiaG

Började få typ bruna flytningar den 13e som höll i sig i två dagar, sen blev det rosa. Igår började det som mens men ändå inte, kom ut svarta klumpar oxå. Idag blöder jag som mens fast som med massa flytningar i (sorry för äcklig förklaring på allt) Tog ett gravtest igår morse o tyckte mig se ett streck som inte ens min sambo såg :/ Men spelar ju ingen roll nu pga att jag blöder som jag gör. Blir bara snurrig på allt. Har fortfarande ömma bröst o det brukar väl försvunna när mensen kommer? Brukar aldrig vara så här öm annars innan, blir knäpp på min kropp just nu :(

• Carambolan

Som sagt, det är förmodligen biverkningar efter spiralen. Det tar ett tag för kroppen att ställa om till de naturliga hormonnivåerna. Det ordnar sig nog inom ett par månader!

• SofiaG

Aa hoppas det går snabbt tills kroppen blir som den ska igen.

Svar på tråden Tror ni jag är gravid?