• Anonym (Mannen)

Är det verkligen fel med otrohet i sexlöst förhållande?

Som rubriken lyder. Om hon vägrar o jag inte står ut utan mrn älskar henne o inte vill lämna. Är det verkligen moraliskt förkastligt att vara otrogen. Det underlättar ju förhållandet i praktiken.

• Svar på tråden Är det verkligen fel med otrohet i sexlöst förhållande?
  • PeterGB3G
    Anonym (Mannen) skrev 2017-07-13 06:56:12 följande:

Som rubriken lyder. Om hon vägrar o jag inte står ut utan mrn älskar henne o inte vill lämna. Är det verkligen moraliskt förkastligt att vara otrogen. Det underlättar ju förhållandet i praktiken.

Fråga henne vad hon tycker. Du kanske blir förvånad. Många är positiva till den typ av arrangemang.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • KaptenOhoy
    PeterGB3G skrev 2017-07-13 07:00:25 följande:

Fråga henne vad hon tycker. Du kanske blir förvånad. Många är positiva till den typ av arrangemang.

Fast om hon är positiv till det så är det ju inte otrohet längre. :)
  • Anonym (Stina)

Ja det är otrohet. Däremot så kan du ju ta upp frågan med henne hur hon skulle ställa sig till att i träffar någon annan just för sex.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-13 07:43:05 följande:

Ja det är otrohet. Däremot så kan du ju ta upp frågan med henne hur hon skulle ställa sig till att i träffar någon annan just för sex.

Med risken att fucka upp allt. Joo ... jag vet
  • Farfallos
    Anonym (Mannen) skrev 2017-07-13 07:50:13 följande:
    Du säger att hon "vägrar", och då förutsätter jag att ni har pratat om detta. Varför vill hon inte (för "vägrar" är ett konstigt uttryck i detta sammanhang) ha sex?
  • Anonym (Ja)

Otrohet handlar ju inte enbart om sex. Otrohet är något man gör bakom ryggen på sin partner, åh handlar främst om tillit och ärlighet. Så ja, otrohet är ALLTID fel.

• Anonym (4år)
    Anonym (Mannen) skrev 2017-07-13 07:50:13 följande:
    Ja, är det redan en tryckt stämning så kan nog även en sådan fråga ställd väldigt försiktigt vara ödesdiger.

Frågan är väl varför partnern inte vill ha sex? Kan man inte få svar på den frågan blir problemet svårt att lösa.

Och den anledningen som partnern anger behöver inte alls vara den sanna anledningen. Partnern kan "ljuga" - antingen omedvetet, eller för att komma undan lätt, eller för att inte såra.

Hur man löser det hela har jag dock ingen aning om. (Om jag visste det skulle jag inte hänga här...)

• Dixie

"Är det verkligen fel att stjäla pengar, även om man är jättefattig?"

Det är ju samma resonemang som du för - klart det är fel att vara otrogen!

Svar på tråden Är det verkligen fel med otrohet i sexlöst förhållande?