Tågtårta....hur gör man???
Skulle vilja försöka mig på att göra en tårta i form av ett tåg....menhur sjutton gör man???
Skulle vilja försöka mig på att göra en tårta i form av ett tåg....menhur sjutton gör man???
jag läste om en som köpte färdiga fyrkantiga sockerkaks kakor. å dem delade hon upp bara i så många rälsar hon ville. sen va de väl bara att göra ett tåg av dem
Ha,ha....Hade samma tanke när W fyllde ett. Hade bakat tårtbotten och stod med kniven i högsta hugg. Plötsligt insåg jag att jag inte vet hur ett tåg ser ut Det blev dock en biltårta istället... eller nått...bild finns i gallerit.
oj. kunde ej se bilen. jag är på Nya FL...
trossens mama- har jag missat nåt? Nya FL?
tjaaa. nya FL är nu just beta.familjeliv.se
i mars stängs den gamla FL ned för att bli nya FL (nu just beta då)
imorron kommer hela FL att va stängd för att de ska jobba med nya FL servrar å grejjer.
du kan uppdatera allt genom å klicka dej till nya beta. allt ditt gamla följer med
Ok?! Hade jag ingen aning om. Men då kan jag alltså inte se "de gamla Fls saker då eller?`"
jo du kan se båda ännu. tills den gamla stängs helt.finns massor av info om det under familjeliv i allmänna diskussioner.
Här kanske du kan hitta inspiration
beta.familjeliv.se/Forum-5-72/m7196980.html
Om inte annat kanske du kan få hjälp av dessa "amatörproffsen"
trossens mamma -oki tack! Och jordnöten- ska sluta kapa din tråd nu, flåt...
när jag va ca 8 fick jag en tårta som ett tåg. mamam hade gjorde de på rulltårta med grädda ocg godisar på som fönster hjul och sånt (vagnarna 3 st) och loket vad nog med av samma. mellan vagnarna o loket va det godis snören, såg verkligen häftigt ut.
hoppas du lyckas med ditt tåg..
Har gjort några sådana när pojkarna var små. Busenkelt. Du bakar helt enkelt rulltårtor som du sedan skär i lämpliga bitar till lok och vagnar. Klär in dem i grädde eller om du är händig i färgad, gärna olika färg på vagnarna, marsipan. Sedan kan man köpa lösgodis och dekorera med. Lakritspengar som hjul och så vidare. Lycka till... Glöm inte bygga skorstenen på loket
Tack för tipsen
Fler förslag????
Jag har en gammal på min hemsida. Jag bakade i långpanna och skar sedan hur jag ville ha den. Dekorera med olika godis. Den är urgammal och bilden är nog tagna med en engångskamera, till och med. Hoppas att det här inte anses som reklam.
Min väninnas pojk ville ha ett tåg, men också fyra tårta för att han fyllde 4 år. Vilken smidig lösning med ett lok och tre vagnar!
Baksidan:
www.ultimatecake.se/bilder/tag2.jpg
Framsidan:
www.ultimatecake.se/bilder/tag1.jpg