min sambo ljuger
Min sambo sedan 7 år ljuger om allt och inget. Börjar få svårt att lita på honom, för om man kan ljuga om små saker helt utan anledning, så vad ljuger man mer om då?
Några exempel:
Min sambo är ute på landet med sin pappa över helgen. Ringer mig på söndagen på förmiddagen och frågar mig om det är okej att han äter middag med sin pappa på landet innan han åker hem. Självklart svarar jag ja! När sambon kommer hem kl 21, så har han sin pappa med sig, för han ska ta med sig nåt som vi hade hemma. Då säger hans pappa att de varit hos min sambos bror och hans familj och ätit middag och att det var därför det blev så sent. Va!!!?? Lögn 1 alltså....När pappan åkt frågar jag min sambo varför han inte sa det när han ringde. Han sa ju att de skulle äta middag på landet eftersom pappan fick äta ensam annars. Nu kommer lögn 2..... min sambo svarar att detta fick han reda på precis innan och går igång på alla cylindrar helt utan anledning och undrar om jag har nåt problem med det. Men nä, det har jag inte svarar jag, men tycker att det är märkligt att man inte kan säga som det är från start då. Min sambo undrar vad det är för fel på mig! Okej, tänker jag, det kan ju vara sant, middagen kan ju ha blivit snabbt påkommen. Det är bara det att på ett födelsedagskalas 1 vecka senare kommer det fram från hans brors fru att middagen var de bjudna på redan på lördagen och det var min sambo de pratat med. Va!!!???
Vi har semester nu och min sambo ville åka ut och hjälpa sin pappa över ons till Tors förra veckan med ett litet bygge de håller på med på landet. Absolut sa jag. Hade inte möjlighet att följa med då jag hade en del att förbereda till vår gemensamma 30 års fest som vi skulle ha på lördagen. Av den anledningen så ville jag gärna att han skulle komma hem på torsdagen så jag slapp göra allt själv. På torsdagen ringer han och säger att han tänker stanna till lördag morgon. Okej? Tack för det! Men han lovade att komma hem tidigt på morgonen, så att han åtminstone kunde hjälpa till med maten. Han skulle vara hemma senast kl 9:00 på lördag morgon. Gästerna skulle komma kl 17:00. Kl 12:00!!! skickar han sms om att hans pappa trampat på en spik så därför blev han lite sen, men han var på väg nu. Jaha tänkte jag, det var ju inte bra att trampa på en spik. Det är bara det att igår åkte vi ut till landet och jag frågade då hans pappa hur det var med foten. Han förstod ingenting! Jag frågade då om han inte gjort sig illa i lördags. Men näää det hade han inte. Va!!!??
Det finns ju naturligtvis många fler lögner genom åren, men dessa två är de sista och den första är ju helt meningslös.
Är man frisk om man ljuger hela tiden?