• morsningkorsning

oljat trallgolv på balkong. behöver hjälp

Hej! Jag har precis oljat in ett trallgolv som ligger på balkongen på ett betonggolv. Min fråga (tänk på att jag är okunnig och därför frågar för att lära mig) jag läste att man inte skulle spilla i springorna för att de är självtändande, klantig som jag är så ruckar jag lite på hinken med olja och de är i springorna. Vad ska jag göra? Torka upp det värsta, är det någon fara?
    Nästa fråga är vad helskotta gör jag med trasan jag torkar bort överflödigt med? Jag har blött ner den, men sen då? Vart slänger jag den? Tack på förhand.

• Svar på tråden oljat trallgolv på balkong. behöver hjälp
  • EpicNurse

Men alltså... du oljade trallen när den låg på balkongen? Du tog inte ut den på marken?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • morsningkorsning
    EpicNurse skrev 2017-07-14 16:12:08 följande:

Men alltså... du oljade trallen när den låg på balkongen? Du tog inte ut den på marken?

Nej, eftersom det är ett byggt trallgolv för balkongen så är det tyvärr inte möjligt att ta isär och lägga ut på marken.
  • morsningkorsning
    EpicNurse skrev 2017-07-14 16:12:08 följande:

Det är alltså långa brädor och inte ett klickgolv
  • FruNyfiken

Torka upp allt överflöd, alltså lyft på trallen och torka under och på betongen. Det du torkat upp med lägger du i en fryspåse (eller liknande) med vatten! Det är inte oljan i sig som är självtändande, utan det papper eller trassel som du torkar upp det med!

Svar på tråden oljat trallgolv på balkong. behöver hjälp