Ta körkort sent? Automat? Hur mycket övningsköring tror ni behövs?
Hej hej!
Är 31 år och bott centralt hela mitt vuxna liv,därför inte känt nåt större behov av körkort då jag promenerat till jobb ev åkt buss.
Men nu är jag gravid med första barnet och vi har kollat på hus lite längre från stan, ca 20-30 min med bil och sämre bussförbindelser.
Är lite stressad över det här med körkort och skaffa barn, känns som man skulle tänkt på det tidigare, såklart
MEN, till min fråga, ni som skaffat körkort, speciellt ni som skaffat lite senare, hur lång tid har ni övningskört osv?
Jag har inte övningskört alls sen jag var 18, och då bara ett par gånger.
Men min ljusa förhoppning ( eller lite naiv) var att jag tänkte börja övningsköra nu med min sambos automatbil, så intensivt som det går, och försöka mig på en intensivkurs innan februari (då barnet beräknas komma).
Tror ni det låter jätteoptimistiskt och dumt eller kan man klara sig om man lägger i en högre växel? Eller tror ni att jag är för gammal och dålig på bilkörning för att lägga upp en sån snabb plan?
Och är det dumt med automatkörkort? Min sambo har en sån bil och jag vill ha en sån, och tycker manuellt verkar så krångligt och är rädd jag ger upp då.
Hoppas på nåt litet svar här av nån!