Anonym (intresserad) skrev 2017-07-14 23:22:53 följande:
Hej! Jag jobbar i affär. Det finns en man som brukar handla där och vi småpratar alltid, det är trevligt. Men de senaste gångerna har han tittat mkt på mig, vänt sig och tittat på mig när han går ut från affären..d känns som att det ligger ngt i luften. Men jag blir så nervös när jag ser honom!! Börjar svettas osv.
Så...hur ska jag göra för att få till en dejt med denna snygga manliga kund? Vill ju inte få ett nej å sen tvingas se honom då och då och skämmas ögonen ur mig för att han dissa mig.
a little help pleeez
Jag är lite i samma situation. Träffat en man som jag har kontakt med en del genom mitt arbete.
Blir sjukt nervös och ofokuserad när vi ses. Trodde inte det var möjligt att känna såhär när man är 30+?
Känns ibland som det kanske är besvarat.
Jag flörtar nog både omedvetet och medvetet ibland.
Mkt ögonkontakt.
Han ger alltid en kram när vi ses och skiljs åt då brukar jag kramas tillbaka på ett sätt som är lite mera än typ som kollegor.
Han verkar inte klaga iaf ;)
Sen omedvetet så när vi pratar så rör jag ibland vid tex hans arm vid vissa situationer. (Ganska subtilt).
Jag skulle nog kunna fråga rakt ut om han vill ses. Tror han skulle ta det som en komplimang men är rädd att om han skulle bli obekväm och han är en viktig kontakt i mitt arbete så därför är jag inte övertygad att det är en bra idé att agera på känslorna.
Varför inte fråga rakt ut om han vill ses på en fika eller lunch? Vad har du att förlora? Kör på tycker jag ;)