• DennisEstmand

Tumör?

Hej! Har haft det här konstiga trycker/ skit konstig känsla i huvudet i en vecka nu, kände att jag fick dålig balans för typ 1 vecka sedan, Har också fått lite sämre syn på långt håll av små texter,

Vad kan detta bero på? Är skit rädd för tumör eller liknande :(((((

• Svar på tråden Tumör?
  • MeandHim

Min pappa hade det nyligen, exakt Samma symptom. Medicinering behövs så kolla upp :) Är nog väldigt sällan hjärntumör.

• DennisEstmand

Tack för svaret meandhim och Nandez, Ska boka tid på Vc, men de har inte öppet på helg, :(

Var det medicin som man behövde ta då och då tills det blev bättre eller var det hela livet? :)

Någon annan som har haft samma? Eller vet något :)

• MeandHim

Han fick för tillfället, är dock inte helt 100 än så i värsta fall kan det vara att man får ta hela livet. Är dock inte säker...

• DennisEstmand

Ska ringa vc på måndag :)

Men vill inte få cancer besked :(

Någon mer som har något att säga? :)

• dameke

Jag tror du kan vara lugn, det är vanligt med tryckkänsla i huvudet enligt en neurolog jag varit hos.

Själv hade jag tryckkänsla i huvudet och ett öga, sämre balans, känselbortfall i halva sidan av kroppen och ansiktet, yrsel som konstigt nog bara kändes av i halva huvudet, läkare kunde inte förstå hur det gick till. Och ena pupillen reagerade långsamt. Jag fick göra akut CT, åka ambulans, göra MRT där det faktiskt upptäcktes något oklart i mitt huvud, fick göra ryggmärgsprov och en till MRT. Jag är frisk, det som orsakade mina besvär var stress och utmattning. Så man kan ha ganska rejäla besvär utan att ha tumör eller något annat allvarligt.

• DennisEstmand

Ok, har haft stress för 4 dagars sedan i ca 2dagar, alltså en skit jobbig stress som gjorde att jag inte kunde somna/sova, men den är borta nu,

Är det normalt att känna typ lätt huvud värk samt sämre balans och känns konstigt i huvudet utan att det är något fel?

• dameke

När det gäller huvudet är det ändå bäst att kolla upp det, speciellt eftersom det hållit på en tid. En tumör tror jag inte att du har.

• MeandHim

Stress kan visa sig på alla möjliga konstiga sätt. Lyssna på kroppen och varva ner så kanske det släpper.

Svar på tråden Tumör?