• Johnnyorange

Har ni varit i en relation nån gång för att slippa vara ensamma?

Ni tycker personen ni är ihop med är ok, men ni håller också koll på ifall det dyker upp någon bättre i erat liv. När det händer dumpar ni er nuvarande.

• Svar på tråden Har ni varit i en relation nån gång för att slippa vara ensamma?
  • Anonym (människan är en patietisk varelse)
    Johnnyorange skrev 2017-07-16 13:24:16 följande:

Ni tycker personen ni är ihop med är ok, men ni håller också koll på ifall det dyker upp någon bättre i erat liv. När det händer dumpar ni er nuvarande.

Det är exakt varför (män)niskor väljer att vara kk...på det sättet behöver du inte ursäkta dig för dins svaghet utan bara gå vidare och dessutom slipper du ju  vara ensam!

Tror att det är ytterst vanligt att folk stannar för länge i förhållanden pga just detta för att svara på din fråga. Tycker man ska ställa sig frågan " hur hade JAG känt om den jag var kär i bara var ihop med mig för att slippa vara ensam" Så kanske man kan få nya perspektiv och ta ett bra beslut utifrån det och respektera dne man är ihop med.
  • Cecese

Nej det har jag inte varit. Det är betydligt bättre och skönare att vara ensam än i fel förhållande. 

Svar på tråden Har ni varit i en relation nån gång för att slippa vara ensamma?