Har extrema "menssmärtor" v 30
Hej!
Vet inte om detta hamnar under rätt ämne (grav. Komplikationer) men jag provar.
Det hände en sak idag som gjort så att jag gått runt och varit orolig, haft extrem hög puls, skakig, svårt för allt. Då jag jobbar 50% så åkte jag hem från jobbet kl 12 då jag slutar. När jag väl kommer hem så sätter det igång rejält (extremt orolig över en privatsak och det eskalerade), fick någon form av ångest attack och försökte andas och tänka på bebisen. Bm har sagt att om jag är ledsen eller orolig så påverkar det inte barnet direkt, men är det långvarig oro/ångest så kan det göra det. Jag tror min oro har legat latent hela tiden och idag bröt det ut totalt då jag aldrig känt såhär innan.
Har haft sammandragningar sedan jag kom hem 12.30 till nu, det värker fortfarande. Hela tiden nu. Det kommer inte i intervaller utan det känns som en extrem menssmärta. Tips om vad jag ska göra? Är lugnare nu. Känner bebisen som vanligt. Det är bara smärtan, det molar i nedre delen av magen. Den är hård, det strålar ner i låren och ryggen. Bör jag ringa någon? Haft förvärkar innan, kollat tappen två gånger och allt har sett fint ut. Men idag var det en rejäl mental smäll och de känns som hela magen drar ihop sig och att han ska ploppa ut.
Hjälp!