Sjukligt rädd för fästingar/tbe. Kan någon tala vett med mig?
Jag har haft ångest i många år. Kan inte bli av med den trots en cocktail av sertralin, sobril, Atarax och Zopiklon.
Det hela triggades igång rejält när jag åkte och hälsade på en gammal arbetskollega i nordöstra Skåne. Har hälsat på henne flera ggr tidigare. Vi tog en promenad i naturen och jag minns inte hur det gick till men när jag kom hem började jag få panik över att jag dratt med mig fästing/fästingar hem. Tbe finns i nö skåne. Jag började tvätta alla kläder och läste att man måste torktumla allt också. Tvättade hela tiden. Duschar hela tiden. Jag trodde fästingarna dog direkt inomhus men hittade en blogg där en person gjort ett experiment och fick fram att en fästing kan leva 49 dar i en burk. Har konstant panik och tror det är fästingar överallt.
Min kompis som jag bor med tycker jag är löjlig. Hon vägrar torktumla sina kläder. Vi delade tvättkorg tidigare och jag är livrädd för att hon har fästingar över hela henne eftersom hon inte torktumlar. Vågar inte krama henne. Vågar knappt sitta bredvid henne i soffan. Jag har köpt en ny säng och nytt täcke. Jag har köpt en massa nya kläder för jag vågar inte använda mina gamla. Sitter och googlar tbe och läser en massa hemska grejer.
Till och med när jag tar i kranen är jag rädd för att det sitter en fästing där. Håller på att bli galen. Eller jag är nog redan det. Har fått remiss till allmänpsyk. Men vad fan gör jag tills dess?