• Anonym (Sammanbrott)

Är så jävla less på ALLT

Har de senaste tre åren gått igenom helvete. Mamma dog, separation efter långt förhållande med barn osv, varit med en som misshandlade mig (blev dock kortvarigt som tur är).

Jag är så trött!!

Jag jobbar heltid med ett psykiskt påfrestande jobb och är ensamstående. Jag har bara varannan helg ensam och det är då jag verklgien har tid att ladda batterierna. Ekonomin är ansträngd.

Jag har fina vänner, vi är som en liten familj men jag är ändå så jäävla trött!

Jag längtar efter kärlek och dejtar lite smått. Längtar efter att få känna trygghet tillsammans med någon igen.

Jag behövde kräkas ur mig men är det någon som har bra tips på hur man kan tänka när man bara känner att dra täcket över huvudet och aldrig gå upp igen!?

• Svar på tråden Är så jävla less på ALLT
  • Anonym (Förändring)

Man förändrar det man kan. Är det bara nåt litet eller flera små saker kan det ju ändå ge en positiv effekt. Jag gick i många år och hade noll att leva för p.g.a ofrivillig barnlöshet. Räddningen blev att ha djur. Nåt att göra, nåt att bry sig om, nåt som var roligt. En förändring kan innebära nästan vad som helst bara det är nåt man vill som kan lyfta en. Sen får man fundera i de längre banorna också. Ska man kanske byta jobb? Flytta? Engagera sig i nån förening? Skaffa nya vänner? Dejta mer? Tänka till helt enkelt och gå åt nåt håll. Tar man ut nån riktning märker man snart om det barkar iväg fel och då ändrar man igen. Tar nya tag. Är det riktigt illa söker man hjälp på V.c och kanske tar hjälp av s.k lyckopiller ett tag. Eller samtalsterapi. Du får fundera ut vad som skulle förgylla ditt liv och vad du kan göra för att få just det. Och prioritera! Säga nej till allt onödigt som inte ger energi.

• Anonym (känner igen mig)

Känner igen mig, har ingen energi över när allt är gjort. Ensamstående och jobbar heltid, har familjen i annan stad, vänner som inte förstår hur lite tid och ork jag har kvar när väl barnen somnat på kvällen vilket resulterat i att jag inte längre vill ha mina vänner kvar ens. Gjort slut med en man som var notoriskt otrogen och ljög konstnant. Så blir ännu ensammare  och har försökt dejtat men det tar bara energi och jag orkar inte mer med än det jag måste göra, dvs jobba och ta hand om barnen och hemmet. 

Svar på tråden Är så jävla less på ALLT