• Fitnessisabelle

Reservplats, hur stor chans?

Hej,

Vet att ingen kan svara på min fråga egentligen, men vill bara ha era åsikter och kanske någon som suttit i samma sits som jag? Behöver lite hopp ;)

Sökte in till röntgensjuksköterskerprogrammet Lunds universitet till hösten. Hamnade på reservplats 21 i HP-urvalet, 19 antagna. Första urvalet såklart.

Hur stora chanser tror ni jag har att komma in? Någon som kommit in på röntgensjuksköterskerprogrammet som reserv?

• Svar på tråden Reservplats, hur stor chans?
  • Anonym (Fast ja, hellre reserv än inget alls...)

Sitter också som reserv (på annan linje). Har dock en sämre plats på listan än du, hade jag varit du hade jag nog känt mig ganska hoppfull. Men för säkerhets skull så hade jag nog ändå skickat in en eller två sena ansökningar till nån annan linje eller skola, ifall att. 

• Fitnessisabelle

Kul, det är sällan man läser inlägg om någon som vill bli röntgensjuksköterska! Hoppas du ändå kommer in, har du gjort högskoleprovet? Det är tack vare det provet som jag fick en bra reservplats :)

Jag är ganska hoppfull, är glad att jag kom på en bra plats i alla fall, bättre än inget som du skrev!

Jag har sökt till komvux också, där kommer jag gå och läsa upp behörighet till biomedicinska analytikerprogrammet om jag inte kommer in på röntgensjuksköterskerprogrammet såklart :), viktigt med plan b och c om plan a skiter sig :)

• Anonym (Ja)

Kollar man satistiken så vid urval 1 är 20 antagna och 179 reserver. Urval 2 så är det 17 antagna och 90 reserver. Så 89 reserver försvann från första till andra. Tror du har stor chans.

• Anonym (A)

Hur sannolikt är det att de som kommit in tackar nej plus att de för dig i kön också måste tacka nej.... Det låter lite tufft för dig att komma in, tycker jag. Bra med reservplaner. Lycka till!

• Afismo

Hej

Jag blev reservplacerad på en utbildning och tackat ja ti den. Jag tänkte sen anmäla mig ti en annan utbildning. om jag blir antagen ti den sena anmälningen. Struks reservplaceringen?. Kan dem ffr ringa mig om en plats. även om jag går på sena anmälnings utbildningen som jag blivit antagen på eller?

• Fitnessisabelle

Ingen som sökt in till röntgensjuksköterskerprogrammet Lunds universitet och vet att de kommer tacka nej eller ja? (Reserv eller antagen?)

Jämför jag röntgensjuksköterskeprogrammet och sjuksköterskeprogrammet så är där säkerligen 4 gånger så många sökande till sjuksköterska än röntgen, så jag antar att många fler vill bli sjuksköterska (tur för mig haha). Är det så att någon sökt till röntgensjuksköterskerprogrammet i fall ni inte kommer in på ssk-programmet? Det är ju lägre HP -resultat som krävs för rsk än ssk.

Svar på tråden Reservplats, hur stor chans?