• Salsa88

Försöker bli gravid - behöver stöd

Hej,

Jag och min man har försökt bli gravida i två månader. Jag vet att det inte är särskilt länge, tro mig.' Men samtidigt är jag relativt ung, 28, och tänker att det borde gå fort, regelbunden mens osv. Det känns som att det enda jag ser är gravida kvinnor, överallt. Och det känns som att folk runt omkring mig har superlätt för att bli gravida. Blir så oerhört ängslig och behöver ett forum att få kontakt med andra. Vad har ni för erfarenheter, är det normalt att vara så på spänn som jag är? Tack på förhand!

• Svar på tråden Försöker bli gravid - behöver stöd
  • Ellencassandra

2 månader är inte mycket alls.. skulle inte oroa mig än. Det e ju normalt att det tar 1 år även om man är ung och har regelbunden mens.
    Jag har tyvärr försökt i över två år och är 26 år med regelbunden mens.. hoppas du har bättre tur iallafall.

• bebis2018

jag och min sambo försöker med. Vi har försökt i tre månader... jag har panik då jag är 32... :(

• Salsa88

32 är ju hur lugnt som helst... du har gott om tid. Men hur ska man hantera själva oron. Blir helt trött på mina tankar...

• bloommaan

Jag och min kille har försökt i snart 1 år, har varit gravid tidigare vid yngre ålder valde då abort för hade inte möjlighet att ge ett barnet vad den behövde då och den gången blev ja gravid direkt men nu vägrar det ta sig.. är 21 och killen är 23. Lika jobbigt varje gång mensen kommer...

2 månader är inte lång tid så försök ha tålamod så ska du se att det kommer! :)

Lycka till!

• FrökenJ90

Förstår din känsla. Känner likadant. Vi försöker också. Är på försök 4 nu och väntar på bim. Är snart 27. Men läste att det tar i snitt 7 månader att bli gravid. Så hur svårt det än är så får man försöka ta det lugnt och tänka att det kommer. Men det är sjukt frustrerande. Man vill ju bara bli gravid.

• Jooosen

Samma här! Är 28 fyller snart 29!! Killen är 27. Känner att tiden rinner iväg. Är på 4e försöket. Har i princip fått för mig att det kommer ta lång tid och är nåt fel på mig eller min sambo. Min mens är regelbunden men blöder få dagar. Har kollat mig hos gyn och allt ser ok ut. Detta är typ det enda jag kan tänka på!!! Haha lycka till :)

• Entusiastisk
    Salsa88 skrev 2017-07-18 22:35:48 följande:

Hej,

Jag och min man har försökt bli gravida i två månader. Jag vet att det inte är särskilt länge, tro mig.' Men samtidigt är jag relativt ung, 28, och tänker att det borde gå fort, regelbunden mens osv. Det känns som att det enda jag ser är gravida kvinnor, överallt. Och det känns som att folk runt omkring mig har superlätt för att bli gravida. Blir så oerhört ängslig och behöver ett forum att få kontakt med andra. Vad har ni för erfarenheter, är det normalt att vara så på spänn som jag är? Tack på förhand!

Jag känner precis samma, började med äl tester förra månaden och har BMI-1 men känner att den är på väg. Blir deppig varje gång mensen kommer, även om jag försöker att inte förvänta mig för mycket liksom. Min syster blev typ gravid direkt likaså mina 2 kusiner. Vi har försökt sen april och trodde det skulle gå lätt som en plätt när vi hade sex varje dag men icke. Min sambo är så oerhört faktaorienterad och tröstar mig att trots att man är spot on med rätt dag osv så lyckas det bara 30% av gångerna, det brukar väl lugna mig lite och nu försöker jag ta nya tag och acceptera att detta kommer ta sin tid:)

Men håller alla mina tummar för oss alla att vi snart plussar <3
  • Entusiastisk
    Salsa88 skrev 2017-07-18 22:35:48 följande:

Hej,

Är också 28 och blev medlem här för att också få kontakt med andra och ventilera olika tankar och funderingar:)
  • Ampa

Åh förstår din känsla, är också 28 och det tog 11 månader innan jag fick det efterlängtade pluset. För mig hjälpte det att prata med vänner och familj om vår frustration vilket jag gjorde efter att ha försökt i 6 månader. Kunde dock bli galen av råd som "tänk inte så mycket på det", som att det är ett val. Tror det bästa är att prata med partner och nära vänner/familj och sedan acceptera att det känns jobbigt( helt naturligt!). Lycka till er alla!

Svar på tråden Försöker bli gravid - behöver stöd