Jag vet hur jag kommer dö
Det skapas hela tiden forum, så det finns säkert något liknande här på familjeliv redan, men jag har funderat på det här väldigt mycket den senaste tiden och känner nu att det är dags att titta om man är ensam.
Jag har sedan en stund tillbaka blivit myndig och får därför ta körkort. Alla ser det som ett måste, men jag är livrädd. För jag har i hela mitt liv haft en känsla av att jag kommer dö i en bilolycka. Jag vet inte om det är drömmar, tankar eller vad det var som skapade det hela. Men jag har ALLTID känt på mig att det är just så jag kommer gå bort. Jag blev därför ganska förvånad när jag för några år sedan blev dödssjuk. För det var som en självklarhet att jag skulle dö i en bilolycka och inte av en sjukdom. Jag överlevde sjukdomen, och här sitter jag nu med föräldrar och en omgivning som förväntar sig att jag ska ta ett körkort. Men jag vågar inte. Så nu till det jag är intresserad av. Är det någon av er som också alltid känt på er hur ni ska dö? Och har det påverkat ert liv och era livsbeslut, så som det just nu påverkar mitt?
(Jag vet att det är många som kommer skriva att det bara är bullshit och ja, känslan kanske är det. Det kanske inte ligger någon sanning bakom det alls. Men det är ändå ett sådant stort obehag, att gå runt och fundera på om det finns någon möjlighet till att det kommer bli sanning en dag. Så det är därför jag vill veta om jag är den ända som lever med detta.)