Inga vänner efter skilsmässan och kraften är slut
Från att ha varit en supersocial tjej med många vänner och alltid den som drog igång events och roliga happenings så sitter jag nu helt ensam utan att någon kontaktar mig. Efter ett par år av psykisk ohälsa efter en jobbig skilsmässa har alla mina vänner försvunnit, brytit kontakten för att jag inte varit tillgänglig och/eller så svarar de inte längre på mina sms.
Jag har så dåligt samvete över att jag behandlade mina vänner så här. Hur kunde jag vara så elak mot mina vänner att jag inte kontaktade dem och frågade hur de mådde? Istället gick jag helt in i mina problem, min ångest och det enda jag hade i mitt huvud vad skilsmässan och min panikångest.
Nu är jag fri från det men nu byggs det upp en ångest inför hur jag behandlat mina sociala relationer. Nu är jag helt ensam. Kraften är slut. Jag har försökt få kontakt med dem, utan resultat. Det känns som om de inte tycker om mig längre. Jag var en bra vän. Det räknas inte längre.
Hur ska jag orka det här. Jag har mått så dåligt och kämpade mig igenom skilsmässan och de hemska ångestattackerna. När jag mådde bättre tänkte jag att nu ska jag börja ha roligt som alla andra. Men då har jag ingen kvar.
Det känns som straff på straff. Min kraft är slut. Jag var inte värd mer än så? Eller är det rätt åt mig som försummade mina vänner?
Vill bara gråta.