• Giraffeeen

Kebabrulle eller kebabpizza? Kalorier o vilken är godast?

Jag är träningsfreak, vill inte äta extra kalorier i onödan utan vill välja det som är det minst dåliga om det finns två kaloririka, om ni förstår.
    Idag är tanken att vi ska beställa pizza, och jag vill ha kebab. Hade först tänkt kebabpizza, men kom på att kebabrulle finns, borde inte rullen vara lite smalare eftersom brödet är tunnare i en sån?

Dessutom, rent smakmässigt, vilken är godast? Har aldrig ätit rulle, bara pizzan.

You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
  • Svar på tråden Kebabrulle eller kebabpizza? Kalorier o vilken är godast?
  • Giraffeeen
    gahadas skrev 2017-07-21 15:25:09 följande:

Kebabtallrik är bäst

Ok, om man gillar pommes förstår jag det.
  • randigorutig

Om jag får gissa så tror jag att pizzan är kaloririkare eftersom det är mer deg samt massa ost. Kebabrulle är gooooooott om du beställer lite stark och med både tomatsås och vitlökssås

• TjabooPeople

Det spelar ingen roll, det är samma deg mängd som används. Tror mera det handlar om de olika mängder av sås och grönsaker och kött.

• Giraffeeen
    randigorutig skrev 2017-07-21 15:30:52 följande:

Om jag får gissa så tror jag att pizzan är kaloririkare eftersom det är mer deg samt massa ost. Kebabrulle är gooooooott om du beställer lite stark och med både tomatsås och vitlökssås

Jag tror jag ska våga ge mig på en kebabrulle:)
    Har som sagt aldrig smakat det, så är lite nyfiken.
  • Giraffeeen
    TjabooPeople skrev 2017-07-21 15:38:03 följande:

Det spelar ingen roll, det är samma deg mängd som används. Tror mera det handlar om de olika mängder av sås och grönsaker och kött.

Ok, jag som trodde att kebabrullen var lite mindre. Menar du att det är en kebabpizza som de bara rullar ihop?
  • llindaaa
    Giraffeeen skrev 2017-07-21 15:44:43 följande:
    Ok, jag som trodde att kebabrullen var lite mindre. Menar du att det är en kebabpizza som de bara rullar ihop?
    Kebabrullar brukar vara stoora! Kan vissa gånger trycka en hel kebabpizza under en måltid men rullen måste jag oftast spara :P
  • TjabooPeople
    Giraffeeen skrev 2017-07-21 15:44:43 följande:

Fast, i en rulle försvinner osten och tomatsås. Antar att den är en smula nyttigare.
  • Isola747

När jag ätit kebabrulle har det varit mycket kött och grönsaker i plus tomatsås och vitlökssås som man ju kan ta bort om man vill. Har aldrig varit en ihoprullad pizza! Kebab med bröd brukar vara mindre än kebabrullen. Dock måste man ju inte äta hela om den är stor. Kan hur som helst inte tänka mig annat än att rullen är nyttigare/lägre kaloriinnehåll än pizzan :)

• Themis

Kebabrullar här väger typ ett kilo och är tre måltider för mig.

Kebabpizza är inte lika stor mängd men onyttigt det med.

Inget som jag skulle äta alls om jag ville hålla vikten men det blir inte jobbigt på riktigt förrän efter fyllda 35... :-\

Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
Svar på tråden Kebabrulle eller kebabpizza? Kalorier o vilken är godast?