• Lillifee

Ingen smärtlindring trots 3 tabletter morfin!

Jag har långvarig ischias pga konstaterad diskutbuktning. Morfinet OxyNorm ska fungera som en tillfällig smärtlindring tills min långvariga smärtlindrande medicin börjar verka. Jag har jätteont varje dag och blir förvånad över att inte ens tre tabletter hjälper!! Det kan väl inte vara så vanligt? Jag blir trött och yr och måste vila en timme. Det är allt som händer. Sen är jag väl lite seg några timmar efter.

• Svar på tråden Ingen smärtlindring trots 3 tabletter morfin!
  • Anna74a

Jag fick utskrivet tramadol tillsammans med alvedon, det hjälpte.
    Nu är det ju mer restriktivt med tramadol pga att folk lätt blir beroende.
    Fråga läkaren ifall du ska ta alvedon tillsammans med din medicin för bättre effekt.

• klenben
    Anna74a skrev 2017-07-21 17:13:34 följande:

Jag fick utskrivet tramadol tillsammans med alvedon, det hjälpte.

Nu är det ju mer restriktivt med tramadol pga att folk lätt blir beroende.

Fråga läkaren ifall du ska ta alvedon tillsammans med din medicin för bättre effekt.

Fast tramadol och OxyNorm är verkligen inte samma sak. Om man inte känner av någonting efter ~20mg oxykodon kommer inte ett par tabletter alvedon göra någon skillnad.
  • Jag är bara jag

Morfin är enligt min erfarenhet nästan sockerpiller så det fattar jag ju att det inte hjälper. Jag har t.o.m träffat en läkare som skällde ut mig när jag sa att Ketogan inte hjälpte ett jota. "Det ska ha hjälpt nu" fräste han efter en halvtimme och sen fick jag ingen hjälp förrän efter 36 timmar när jag skrek av smärta rakt ut och var beredd hoppa ut genom fönstret! Lycka till med att få en läkare att fatta...

• Lillifee

Klenben, Oxynorm 5mg har jag. Ska prova att ta 4 tabletter imorgon men har låga förväntningar. "Väntar" på att den långvariga smärtstillande Gabapentin ska börja ge effekt efter 1-2 v. Då behöver jag inte morfinet längre sa läkaren. Dock tycks morfinet inte hjälpa så då kan jag ju strunta i den. Morfinet gör mig bara magproblem iaf .

• Lillifee

Jag har även provat Citodon,  tramadol tillsammans med alvedon mm men inget ha hjälpt. De senaste dagarna känns det tyvärr som om smärtan börjar kännas även i högra benet. Tror bara det är operation som återstår för min del. Detta är inget liv.

• Anna74a

Jag opererades och smärtan försvann helt då, inga mer värktabletter behövdes.

Svar på tråden Ingen smärtlindring trots 3 tabletter morfin!