• Anonym (Mej)

Svanar = Hundmat?

Har en svan som brukar ta sig in på min gård. Den har flera gånger ätit upp hundmaten jag ställer ut. Nu har jag ingen hund längre, men svanen kommer ännu tillbaka så jag har fortsatt ge den mat. Nu säger en kompis att man inte får mata vilda djur på sin tomt (inte för att den är speciellt vild, den älskar att bli klappad), men stämmer det verkligen? Folk matar ju andra fåglar på gården? Tycker om svanen och vill gärna att den fortsätter komma hit.

• Svar på tråden Svanar = Hundmat?
  • äsch

Har du lite överbliven medicin utifall den skulle bli sjuk? Det är viktigt och inte skadligt alls, har jag läst någonstans.

• Anonym (Gert)

Men va fasen folk matar ju fåglar överallt! Herregud vad gör det! Bara den inte tar med sig hundra kompisar hem till dig som ska ha mat..

• Anonym (Mej)
    äsch skrev 2017-07-22 00:52:38 följande:

Har du lite överbliven medicin utifall den skulle bli sjuk? Det är viktigt och inte skadligt alls, har jag läst någonstans.

Medicin? Ringer man inte kommunen när det gäller såna djur om de blir sjuka?
  • Anonym (Mej)
    Anonym (Gert) skrev 2017-07-22 01:06:01 följande:

Men va fasen folk matar ju fåglar överallt! Herregud vad gör det! Bara den inte tar med sig hundra kompisar hem till dig som ska ha mat..

Oj det har jag faktiskt inte ens tänkt på, hittills har det bara varit den iaf.
  • Anonym (Sara)

Du har tyvärr hela missuppfattat i vilka sammanhang "=" används. Din rubrik syftar till att svanar är lika med hundmat.

• Anonym (Hahaha pinsamt)
    Anonym (Sara) skrev 2017-07-22 02:01:03 följande:

Du har tyvärr hela missuppfattat i vilka sammanhang "=" används. Din rubrik syftar till att svanar är lika med hundmat.

Håller med. Trodde ts menade att hon skulle bussa sin hund på en oskyldig svan. Rubriken är extremt missvisande. Konstigt att ts inte vet vad = är för något!!
  • Anonym (Gert)
    Anonym (Hahaha pinsamt) skrev 2017-07-22 07:43:54 följande:

Håller med. Trodde ts menade att hon skulle bussa sin hund på en oskyldig svan. Rubriken är extremt missvisande. Konstigt att ts inte vet vad = är för något!!

Är det mycket att orda om när vi nu vetvad han/hon menar...

fortsätt du att mata din kompis men glöm inte att om du vänjer den bör du mata den på vintern för om den är van att få mat hos dig så glömmer den kanske att leta föda själv. På vintern och svinkallt kan det bli jobbigt för den
  • Anonym (Mej)
    Anonym (Gert) skrev 2017-07-22 11:37:53 följande:

Är det mycket att orda om när vi nu vetvad han/hon menar...

fortsätt du att mata din kompis men glöm inte att om du vänjer den bör du mata den på vintern för om den är van att få mat hos dig så glömmer den kanske att leta föda själv. På vintern och svinkallt kan det bli jobbigt för den

Jag var osäker på om de stannar kvar vintertid, men har en lada som inte används här intill, kanske borde börja ge maten där när det blir kallt?
  • Anonym (Me)
    Anonym (Sara) skrev 2017-07-22 02:01:03 följande:
    Eller hur.
  • Anonym (Gert)
    Anonym (Mej) skrev 2017-07-22 12:56:45 följande:

Jag var osäker på om de stannar kvar vintertid, men har en lada som inte används här intill, kanske borde börja ge maten där när det blir kallt?

Jaa, vad snäll du är :) åh om man hade en lada ändå... älskar att odla, måla om möbler, snickra och bara gå omkring o mysa å greja :) min kille och jag är på gång till ett hus vid en liten sjö och lada:) ska bli underbart. Men förlåt, nu snurrade jag visst iväg. Tycker du att det är kul med svanen och den vill stanna så absolut, mata den i ladan och stannar den i vinte kanske du kan ge den ett krypin med hö i vinter :) fler skulle vara som du :)
Svar på tråden Svanar = Hundmat?