• Pricken326

Skild sen 6 mån

Där är nu 6 mån sedan skilsmässan gick igenom och ca 1.5 år sedan jag släpple bomben att jag ville skiljas. Än har han inte plockat ihop sina saker och det stör mig mycket då det inte blir något avslut på riktigt. Sdmtifigt så vet jsg inte om jag vill ha detta avslutet då jag saknar att göra saker dom familj så otroligt mycket. Kommer man nånsin veta om man gjort rätt? Släpper skuld tankarna greppet någongång att det faktiskt var jag dom splittrade vår familj? Det var jag dom gjorde att mina älskade barn får bo på två ställen. Hur skulle det vara om jag (om intresse fortfarande finns )att börja om på nytt med mannen jag levt med i 16 år? Skulle det bli annorlunda eller? Ibland tror jag att jag bor tokig i alla mina tankar och funderingar. Jag har heller ingen lust eller engagemang stt leta efter en ny partner i mitt liv fast jag saknar sällskap ibland. Suck. Någon som har några bra råd att ge?

• Svar på tråden Skild sen 6 mån
  • Monitorkontroll123

Försök minnas varför ni skiljde er från första början. Trodde du att han kunde förändras då? Om inte så kommer han nog inte kunna det denna gång heller.

Och att han ger dig ditt space och tar hand om sina saker innebär ju inte att ni inte kan hitta tillbaka till varandra om han förändras.

Kram

• anaxo

Det verkar som ni inte har skilts på riktigt endast separerat för att kunna känna om ni verkligen vill?
    vad jag förstår så har inte du ny partner hade någon sådan tanke när du separerade?
    har din skilda man någon ny partner?
    hur fungerar det för barnen?
    Har ni talat med varandra att starta om på nytt?

Svar på tråden Skild sen 6 mån