• jagvetinteeeeeee

    Har min mamma blivit galen?

    Jag behöver hjälp. det är såhär, min mamma är en positiv person, omtänksam mot allt och alla, och har alltid varit ''smart'' i huvet, väldigt intelligent och pragmatisk. Men idag när jag kom hem vid ungefär 1 på natten så märker jag att hon är helt annorlunda. Det är typ som att hon är helt förrvirad, går och mumlar för sig själv, pratar konstigt, är liksom inte helt med, hon har en annan hållning, ska pilla på massor av saker, alltså hon gör helt onödiga saker (jättesvårt att förklara) sen helt plötsligt ska hon göra kaffe tills imorgon säger hon fast hon tar fram koppen nu, dessutom så tar det typ 20 min för henne att fixa kaffet och hon typ fastnar och det är som att hon inte riktigt vet vad hon gör. hämtar min pappa och han fattar ingenting heller vad som händer, han försöker lägga henne i sängen men hon ska göra de och de först säger hon, i vilket fall så lägger hon sig tillslut. 
    Ungefär en och en halv timme senare hör jag hur hon håller på i köket, jag gå ner efter 5 min och ser att hon har satt post it lappar på både fläkten och kaffebryggaren med en ledsen smiley på. så min fråga är vad f-n händer med henne?

  • Svar på tråden Har min mamma blivit galen?
  • Frontline

    Kan hon inte fått typ nån liten Tia-stroke?

    Förvirrad, konstig kroppshållning, svamlar, pratar konstigt mm.
    Har det bara kommit pang boom så är det nog bättre att åka till vanliga akuten först istället för psykakuten


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Primmeling

    Åk till vanliga akuten! Utgå inte från stt det är psykiatriskt. Det kan vara en kraftig urinvägsinfektion, annan infektion, stroke.

  • annanana

    tro mig det är ingen stroke, är nästan hundra på att det är psykiatrisk. Hon är liksom helt annorlunda i psyket, är väldigt arg utan anledning, hon kastade en tallrik i golvet tex och skrek på min lillasyster för nån timme sen. Och hon har aldrig bettet sig så. Försökte prata med pappa om att hon är helt annorlunda imorse men han flina bara åt mig och sa att jag överdrev. Så kan inte åka till nått sjukhus ändå.

  • Poolskötaren

    Men hua! Hur har det gått för er?

    Det där låter ju som en liten (?) stroke eller nåt som inte har med psyket att göra.

  • Alvina

    Brukar hon ta sömntabletter? Tänkte att det kan vara därför hon betedde sig märkligt.

Svar på tråden Har min mamma blivit galen?