• Egnidedon

    Rekommendation för mottagning i Stockholm?

    Jag har bott utomlands i många år nu men nästa månad flyttar jag tillbaka till Sverige; närmare bestämt till Stockholm. Jag har försökt att bli gravid i ungefär ett och ett halvt år och har haft problem som PCO och har också haft ett missfall tidigare det här året. Jag har fått en del hjälp av sjukvården här, tar Metformin tabletter till exempel, och nu efter flytten vill jag förstås fortsätta jobba mot att äntligen bli mamma. Har någon en rekommendation för en bra mottagning i Stockholm där jag kan fortsätta min behandling? Skulle helst vilja undvika långa väntetider förstås.

  • Svar på tråden Rekommendation för mottagning i Stockholm?
  • Hormonkarusellen
    Egnidedon skrev 2017-07-23 15:53:22 följande:

    Jag har bott utomlands i många år nu men nästa månad flyttar jag tillbaka till Sverige; närmare bestämt till Stockholm. Jag har försökt att bli gravid i ungefär ett och ett halvt år och har haft problem som PCO och har också haft ett missfall tidigare det här året. Jag har fått en del hjälp av sjukvården här, tar Metformin tabletter till exempel, och nu efter flytten vill jag förstås fortsätta jobba mot att äntligen bli mamma. Har någon en rekommendation för en bra mottagning i Stockholm där jag kan fortsätta min behandling? Skulle helst vilja undvika långa väntetider förstås.


    Cevita vid st Görans är toppen!
  • Anonym (mottagning)

    Fertilitetscentrum Gärdet, supertrevlig och empatisk personal!

  • Egnidedon
    Tack så mycket för svaren. Är det samma priser som gäller på alla ställen? Och hur gör man för att bli patient där? Kan man bara ringa och boka en tid? Kanske verkar som dumma frågor för er som alltid varit i det svenska systemet men jag har bott i Storbritannien sedan jag var tonåring så måste lära mig hur allt fungerar i Sverige nu.
  • Anonym (Cilla)

    Jag går också vid St Görans och tycker de är superbra! Jag har också pco

    Och hur du gör, har du tänkt betala själv?

  • Hormonkarusellen

    Jag ringde och fick en tid, kostnaden hsr gått under högkostnadsskyddet. Det kanske beror på vad man gör, men att gå dit och få en första undersökning och uppföljning kostar inte mer än någon annan stans

  • Anonym (Cilla)

    Jag gjorde utredningen privat och den kostade 4000 kr

Svar på tråden Rekommendation för mottagning i Stockholm?