• Emy88

    Disneyland Paris

    Vi ska åka till Disneyland i Paris om två veckor och behöver lite tips. Vi har två barn, en 3-åring och en 4-åring. Behövs vagn till barnen (hur mycket är det att gå)? Hur lång tid behöver man inne på Disneyland park, räcker en heldag eller behövs två för att hinna se allt? Har ni några andra tips så tar jag gärna emot det också.

  • Svar på tråden Disneyland Paris
  • FruNyfiken

    Jag hade tagit med vagn när barnen är så pass små, parken är enorm. Vi var där en heldag vilket är för lite, man behöver nog två för att hinna med allt.

  • legomum

    Flera dagar är helt klart bäst. Många långa köer och varmt, det blir jobbigt för så små.
    Har två treåringar och hade utan tvekan tagit tvillingvagnen med.

  • lovingyou

    Hej! Vi va på Disneyland Paris förra sommaren. Rekommenderar vagn då i alla fall vi gick ca 1 mil om dagen. Alla distraktioner har vagnparkering (ej tak över) som funkade bra.

    Det finns otroligt mycket att se i parken och med två små barn så skulle jag rekommendera 2 dagar men biljetter som tillåter in och utgång På så sett kan ni gå ut om barnen.behöver sova en stund. Vi borde närheten och gick till hotellet en stund på eftermiddagarna.

    Sen finns det ju 2 parker. Jag och vår 4 åring var bara i original parken då det passade henne bäst. Min man och hans barn på 12 och 14 var i universalstudio med, men där är mest åkatraktioner för äldre. Vill ni dit med så tar den parken ca en halv dag.

    Ni kommer i alla fall ha en fantastisk upplevelse. Vår nu 5 åring och mannens barn pratar ofta om Disneyland och vi planerar en resa nästa.sommar igen.


    mammas älskling 120710
  • lovingyou

    Glömde lite praktiska tips! Vädret kan svänga.fort i parken. När vi var där förra sommaren var det JÄTTE VARMT.för att sen bl i mulet. Ombyten/paraply är bra att ha. Det finns vatten stationer i anslutning till flera av toaletterna i parken. Helt ok dricksvatten i dem, så ta med vattenflaskor. Maten är dyr, men ok för att vara Nöjesfält. I barnmenyer ingår alltid dricka, frukt/grönsak och efterrätt o form av yoghurt. Souvernierna är välgjorda och inte så dyra som man kan tro utan de flesta leksakerna kostar samma som i leksaksaffären hemma.


    mammas älskling 120710
Svar på tråden Disneyland Paris