• Aleh

Jag vill ha barn nu och han är inte redo!

Hoppas att jag kan få lite hjälp och råd omkring oenighet när vi ska skaffa barn.

Jag är själv 28 år och min partner är 27, vi närmast oss snart 6 år tillsammans.

Jag har alltid älskat barn och haft en stor barnlängtan, min plan har därför varit att få mitt första barn vid 25. Dessvärre är min partner inte den största barnmänniskan och har inte någon direkt längtan efter barn. Vi hat pratat om detta genom alla år och det har alltid varit en ganska stort problem då vi älskar varandra extremt mycket men är så olika på denna punkt. Han har gett en svag bild av att han vill vara omkring 30 och jag har alltid uttryckt att jag gärna ville ha barn vid 25.

Mitt dilemma är nu att jag väntat 3 år på att han ska känna sig klar och känner att jag mött honom halvvägs eftersom han har 3 år kvar till 30. Vad gör jag? Väntar jag och fortsätter att bli besviken när vi inte gör några framsteg på den här fronten efter 6 år eller lämnar jag mitt livs kärlek för att uppfylla min dröm?

• Svar på tråden Jag vill ha barn nu och han är inte redo!
  • Biet

Är du säker på att han vill ha barn över huvud taget? Om han vagt säger att han vill vara kanske runt 30 kanske det betyder på 30+ sidan mer än innan? Eller att han faktiskt inte vill det alls. Det finns killar som inte kan berätta det för sina tjejer utan förhalar det in i det längsta att de faktiskt inte vill ha barn.

Hur din kille är vet vi andra inte.

Vad skulle hända om du blev "gravid" nu av misstag? Skulle han då inte vilja ha dig och barnet?

Svar på tråden Jag vill ha barn nu och han är inte redo!