• Anonym (Nojig)

Hur många här har blivit gravida med p-stav?

Som frågan ovan lyder, hur många av er har blivit gravida med p-stav?

Min barnmorska sa att risken att bli gravid med just p-stav är större än med dem flesta andra preventivmedel men av någon anledning så satte jag in staven ändå, efter en abort.

Är nojig eftersom min mens har kommit och gått lite hej vilt dem senaste tre månaderna, ganska tätt inpå så då måste mina fertila dagar blivit fler (?) och enligt min så kallade mens app hade jag sex runt mina fertila dagar och nu är mina bröst tunga och ömma. Säkert ingenting men undrar ändå :)

• Svar på tråden Hur många här har blivit gravida med p-stav?
  • Anonym (Nojig)
    Queennr1 skrev 2017-07-24 13:24:43 följande:

Chansen är nog större om man använder en penis.

Aa jo. En penis var använd vid mina fertila dagar
  • norrauppland

Vet inte om man kan lite på nånting :)

Har gjort tjejer gravida oavsett skydd...

Men det kan ju vara mig det är fel på ;)

• Anonym (J)
    norrauppland skrev 2017-07-24 14:43:55 följande:

Vet inte om man kan lite på nånting :)

Har gjort tjejer gravida oavsett skydd...

Men det kan ju vara mig det är fel på ;)

Det är nog snarare tjejerna som antingen varit väldigt fertila eller slarvat med skyddet. Tror inte du har superspermier som lyckas göra tjejer gravida trots utebliven ägglossning som p-piller ska orsaka tex ;)

Jag har inte själv använt P-stav men har ett par kompisar som provat och vad jag vet har ingen av dem blivit gravida.
  • Anonym (Nojig)
    Anonym (J) skrev 2017-07-24 18:13:25 följande:
    Det är nog snarare tjejerna som antingen varit väldigt fertila eller slarvat med skyddet. Tror inte du har superspermier som lyckas göra tjejer gravida trots utebliven ägglossning som p-piller ska orsaka tex ;)

Jag har inte själv använt P-stav men har ett par kompisar som provat och vad jag vet har ingen av dem blivit gravida.
    Tack för svar :)
  • norrauppland
    Anonym (J) skrev 2017-07-24 18:13:25 följande:

1 med piller, 2 med stav och 1 som till och med opererat sig mot graviditet, hur fan gick det till? ;)

Jag har inte en aning om hur dessa skydd funkar, men inget verkar vara 100%!?
  • Anonym (J)
    norrauppland skrev 2017-07-24 19:25:17 följande:
    1 med piller, 2 med stav och 1 som till och med opererat sig mot graviditet, hur fan gick det till? ;)

Jag har inte en aning om hur dessa skydd funkar, men inget verkar vara 100%!?
    Inget skydd ger 100% skydd, nej. Men p-piller tar bort ägglossningen vilket ska göra att inga ägg släpps=finns inget att befrukta. Men tjejens kropp har alltså släppt ett ägg ändå om hon blivit gravid. Har man steriliserats sig som tjej genom att klippa äggledarna kan det hända att de växer ihop igen. Graviditeterna beror alltså på kvinnornas kroppars reaktioner på P-medlen, inte på dina fantastiska spermier ????
  • Anonym (Hur lyckas man? Helt ärligt?)

Jag och min bästa vän satte i varsin p-stav samma år, båda hade dem i ca 2 år. Ingen av oss blev gravida. Vill tillägga att vi var unga och levde inte direkt i celibat.

Dock har jag ofta fått graviditetsnojja och köpt något g-test för att många av biverkningarna med hormonella preventivmedel liknar ju graviditetssymptom. Illamående, yrsel, svullna spända bröst, ingen mens/extremt oregelbunden mens, osv. Har dock aldrig fått ett +. Samma med p-piller. 
    Vet bara en person som blev gravid "trots" p-piller, men å andra sidan så slarvade hon extremt mycket med dem, tog dem olik tid och verkligen inte varje dag, så blir fel att säga att hon blev gravid "trots" p-piller när hon inte följde bruksanvisningen Skrikandes

• Anonym (säkraste av alla!)

P-stav är överlägset säkraste preventivmedlet, under förutsättning att den är rätt insatt såklart. Jag vill verkligen aldrig mer bli gravid och tänker sätta in en p-stav om 1,5 år vid nästa preventivmedel-byte.

Svar på tråden Hur många här har blivit gravida med p-stav?